تاریخ: ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ ، ساعت ۲۰:۰۰
بازدید: ۲۲۱
کد خبر: ۱۸۰۳۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

سومین جلسه هم اندیشی مدیران عامل صنعت سیمان برگزار شد

می متالز - سومین جلسه هم اندیشی مدیران عامل صنعت سیمان کشور در سالن اجتماعات انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان برگزار شد.
سومین جلسه هم اندیشی مدیران عامل صنعت سیمان برگزار شد

به گزارش می متالز، این جلسه در روز یکشنبه مورخ ۱۱ شهریور ماه از ساعت ۱۰ الی ۱۳ با حضور مدیران عامل شرکت های سیمان کشور و اعضای هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان برگزار شد.

در این جلسه بر لزوم همکاری و همفکری شرکت ها و هلدینگ های صنعت سیمان به منظور کسب سود برای صنعت سیمان کشور تاکید شد.

از جمله مسائل مورد بحث در این جلسه تولید و فروش سیمان در داخل کشور و سیمان صادراتی، سهمیه بندی و منطقه بندی فروش سیمان، ارائه گزارش میزان تولید و فروش کارخانه های سیمان براساس میزان سهمیه مشخص شده بود.

در این جلسه، رییس هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان ضمن اشاره به افزایش ۱۲ درصدی قیمت سیمان و تایید آن توسط سازمان حمایت از مصرف کننده، اظهار امیدواری کرد تا این افزایش قیمت سبب منفعت و بهره برداری بیشتر کارخانه های سیمان باشد و نه اینکه به نفع واسطه ها تمام شود.

سید محمد اتابک به برگزاری جلسه های متعدد به منظور افزایش ۱۲ درصدی قیمت سیمان در وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان اشاره کرد و تاکید کرد که نگذاریم سود حاصل از  افزایش قیمت به جیب دلال ها برود، بلکه منفعت آن باید به صنعت سیمان و زحمت کشان آن برسد.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان نیز در این جلسه در باره وضعیت موجود صنعت سیمان گفت: هم اکنون ۷۴ کارخانه سیمان با ۹۷ کوره با حدود ۸۷ میلیون تن تولید در کشور وجود دارد.عبدالرضا شیخان به ارائه گزارش میزان تولید و فروش سیمان تولیدی در ۴ ماهه نخست سال براساس میزان سهمیه مشخص شده پرداخت.

در این جلسه مدیران عامل هلدینگ های سیمان کشور و شرکت های سیمان کشور به بیان مسائل روز صنعت سیمان کشور پرداختند. آنچه که در این جلسه مورد نظر و توافق همگی قرار گرفت، ممانعت از ارزان فروشی و فروش براساس قیمت گذاری صورت گرفته بود که مورد توافق مدیران عامل شرکت های سیمان قرار گرفت. همچنین راهکارهای جلوگیری از سوء استفاده دلال ها در بازارهای داخلی و خارجی مورد بحث و نظر قرار گرفت.

 مقرر شد تا برگزاری این جلسه ها به صورت ماهیانه و به منظور هماهنگی مسائل مشترک در صنعت سیمان باشد.

عناوین برگزیده