تاریخ: ۰۲ مهر ۱۳۹۷ ، ساعت ۰۳:۱۶
بازدید: ۲۲۴
کد خبر: ۱۹۰۸۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
عضو هیات مدیره سازمان بورس خبر داد:

ابزار کمکی سازمان بورس در روند عرضه های اولیه / صندوق‌های خصوصی می آیند

می متالز - عضو هیات مدیره سازمان بورس از راه اندازی صندوق‌های سرمایه‌گذاری خصوصی با هدف جذب و سرمایه گذاری شرکت‌های غیربورسی و یا برخوردار از وضعیت نامطلوب خبر داد و گفت: سهام این شرکت‌ها پس از بهبود سودآوری عرضه اولیه می شود.
ابزار کمکی سازمان بورس در روند عرضه های اولیه / صندوق‌های خصوصی می آیند

به گزارش می متالز، سعید فلاح پور پیرامون آخرین تحولات نهادهای مالی بازار سرمایه گفت: به زودی صندوق‌های سرمایه‌گذاری خصوصی (Private Equity) با هدف جذب و سرمایه گذاری بر شرکت‌های غیر بورسی و یا برخوردار از وضعیت نامطلوب سودآوری راه اندازی می‌شوند تا به این ترتیب پس از بهبود سودآوری ، سهام این شرکت‌ها در بورس و فرابورس عرضه اولیه شوند.

وی با بیان اینکه مقررات و دستور العمل این صندوق‌ها دست کم تا سه هفته آینده به بازار اعلام خواهند شد، افزود: تا کنون متقاضیانی برای راه اندازی سرمایه گذاری در صندوق سرمایه گذاری (FUND & FUND) به سازمان بورس مراجعه کرده‌اند که مستندات آن‌ها در حال بررسی است.

این مقام مسئول درباره دلیل طولانی شدن فرایند اخذ مجوز نهادهای مالی از سازمان بورس گفت: این فرایند به شرط تکمیل بودن مدارک و مستندات متقاضی ظرف مدت یک هفته در سازمان بورس انجام می‌شود. از دلایل طولانی شدن فرایند صدور مجوز فعالیت نهادهای مالی عدم ارسال و تکمیل مدارک مورد نیاز از سوی متقاضیان و یا تأیید صلاحیت‌ها و همچنین نواقص طرح تجاری صندوق‌ها و مستندات لازم از سوی موسسان است.در عین حال برخی استعلام‌های خاص گاهی اوقات فرایند صدور مجوز را برای سازمان بورس طولانی کرده است.

فلاح پور درباره صدور مجوز شرکت‌های مشاور سرمایه گذاری نیز افزود: این نهادها نیز در صورتی که مدارک متقاضیان تکمیل و مستندات درخواستی به طور کامل ارائه شده باشد بلافاصله برای اخذ موافقت اصولی به هیات مدیره سازمان بورس ارسال می‌شود.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده