تاریخ: ۰۸ مهر ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۲:۵۷
بازدید: ۱۹۲
کد خبر: ۱۹۴۴۵
سرویس خبر : آهن و فولاد
احسان رسولی، مدیر فولادسازی و ریخته‌گری مداوم شرکت فولاد هرمزگان

رکوردهای تولید با برنامه‌ریزی به‌دست می‌آیند

می متالز - شرکت‌ها برای افزایش تولید و سودآوری در ابتدای هر سال برای بخش‌های مختلف هدف‌گذاری کرده و برنامه‌های خود را به‌طور کمی و کیفی تعریف می‌کنند.
رکوردهای تولید با برنامه‌ریزی به‌دست می‌آیند

به گزارش می متالز، در صورتی که تا پایان سال اهداف تعیین شده از‌سوی یک شرکت به‌‌طور کامل محقق شود، می‌توان گفت که آن شرکت سال موفقی را پشت‌سر گذاشته است. شرکت فولاد هرمزگان نیز اهدافی را در بخش فولادسازی خود در نظر گرفته بود که نه‌تنها همه آنها محقق شد، بلکه در بسیاری از موارد براساس رکوردهای ثبت شده از برنامه نیز عبور کرده است.

در شرکت فولاد هرمزگان برای افزایش کمی و کیفی تولید در سال جاری و سال‌های آینده، به‌جز برنامه‌ریزی دقیق، کنترل و پایش مستمر فرآیند در تمام سطوح برای افزایش آماده به‌کاری تجهیزات و افزایش بهره‌وری نیروی انسانی، در فاز توسعه و پیش از آن نیز پروژه‌های مهندسی در دستور کار قرار گرفته که امید می‌رود با انجام آن توان کمی و کیفی این شرکت افزایش یابد. تولید گریدهای ویژه با ارزش‌افزوده بالاتر و با ابعاد خاص و کاهش هزینه‌های تمام شده تولید نیز مدنظر شرکت فولاد هرمزگان قرار دارد.

 

برنامه‌ریزی برای کسب رکوردهای جدید

با توجه به هدف‌گذاری انجام شده برای تحقق تولید یک میلیون و 500 هزار تن اسلب در سال، واحد فولادسازی و ریخته‌گری مداوم فولاد هرمزگان به‌عنوان مهم‌ترین و کلیدی‌ترین واحد تولیدی این شرکت با تعیین اهداف ماهانه و انجام پایش‌های مستمر، موفق شد فروردین سال جاری از مرز تولید ماهانه 135‌ هزار تن اسلب عبور کند و در خرداد ماه نیز با تولید 135 هزار و 699 تن اسلب، 567 تن بیش از رکورد فروردین ماه، رکورد جدیدی را به ثبت برساند.

رکوردهای که بر اثر افزایش بهره‌وری از تجهیزات و منابع محقق شده سبب صرفه‌جویی بیشتر و بهینه‌کردن هزینه‌ها و در نتیجه کاهش هزینه تمام شده تولید و کسب سودآوری بالاتر در شرکت خواهد شد که از یک سو در دستیابی به اهداف شرکت نقش مهمی ایفا خواهد کرد و از سوی دیگر باعث ایجاد شادابی، شعف، انگیزه و افزایش روحیه کار تیمی بین تمامی واحدهای فولاد هرمزگان خواهد شد.

از جمله عوامل کسب رکوردهای جدید در فولادسازی می‌توان به انجام فعالیت‌های تیمی و باور به بهبود مستمر در تمام سطوح فولادسازی اشاره کرد. این واحد با برقراری نظم و اراده‌ای قوی در انجام کار و وظایفی که دارد، سطح توانایی خود را افزایش داده و هر ماه بیش از ظرفیت اسمی تولید می‌کند که نشان از باور، اعتقاد و میل به هر چه بهتر شدن و بهبود مستمر دارد.

افزایش بهره‌وری در تجهیزات و منابع با کاهش توقف‌های اضطراری، کاهش زمان‌های آماده‌سازی و پاور آن(power on)، افزایش تناژ تخلیه، افزایش سرعت ریخته‌گری، بهبود فرآیندها و دستورالعمل‌های تولید را می‌توان از مهم‌ترین عوامل کسب رکوردهای جدید دانست.

تعریف برنامه‌هایی در قالب پروژه‌های TQ و در راستای تحقق اهداف استراتژیک و چشم‌انداز شرکت، همراستایی و هم‌جهت بودن فعالیت واحدها، درک مشترک و متقابل بین واحدها، انتخاب اهداف مشترک در واحدهای گوناگون براساس چشم‌انداز شرکت، توانمندسازی، توسعه و آموزش منابع‌انسانی، چابک‌سازی چارت سازمانی، بهبود فرآیندهای تولید و تعمیرات و انتقال دانش فنی از فولاد مبارکه از دیگر عوامل تاثیرگذار بر دستیابی به رکوردهای اخیر در شرکت فولاد هرمزگان است.

عناوین برگزیده