تاریخ: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۱:۳۳
بازدید: ۱۹۱
کد خبر: ۲۰۶۶۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
به‌منظور تحکیم روابط تجاری ایران و قطر؛

هیاتی از مدیران بخش خصوصی‌ و دولتی بوشهر عازم قطر شدند

می متالز - در راستای تحکیم روابط تجاری و رایزنی با طرف‌های قطری به منظور تسهیل و برطرف نمودن موانع و مشکلات فراروی تجارت با کشور قطر هیاتی متشکل از مدیران بخش دولتی و فعالان بخش خصوصی به دعوت وزارت شهرداری و محیط زیست کشور قطر به سرپرستی استاندار بوشهر عازم کشور قطر شدند.
هیاتی از مدیران بخش خصوصی‌ و دولتی بوشهر عازم قطر شدند

به گزارش می متالز، هیاتی متشکل از مدیران بخش دولتی و فعالان بخش خصوصی کشور به قطر سفر کردند. رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان بوشهر ضمن همراهی با این هیات گفت: از مهمترین برنامه‌های هیات مذکور رایزنی با طرف‌های قطری به منظور افزایش صادرات غیر نفتی استان و تلاش برای تسهیل و برطرف نمودن موانع موجود در فرآیند صادرات به کشور مذکور است. 

سید حسین حسینی محمدی افزود: تحولات اخیر درخصوص قطع روابط سیاسی و اعمال تحریم‌های اقتصادی توسط تعدادی از کشورهای عربی حوزه خلیج فارس علیه کشور قطر فرصت مناسبی جهت احیا و توسعه روابط سیاسی، اقتصادی و تجاری با آن کشور را فراهم آورده است.

وی با اشاره به دارا بودن کمترین فاصله دریایی بنادراستان بوشهر با کشور قطر در زمینه صادرات تصریح کرد: طی شش ماهه نخست سال 1397 بیش از 36 هزار تن کالا به ارزشی بالغ بر 57 میلیون دلار از گمرکات استان کشور قطر صادر شده است.

وی در ادامه عنوان کرد: استان بوشهر پتانسیل‌های صادراتی قابل توجه در حوزه شیلات، نخیلات و صیفیجات؛ همچنین تولیدات معدنی نظیر سیمان، کلینکر، گچ و سایر محصولات، جهت صادرات به کشور قطر داراست که امکان توسعه صادرات غیر نفتی را برای استان فراهم نموده است.

عناوین برگزیده