تاریخ: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ ، ساعت ۲۲:۱۱
بازدید: ۱۹۸
کد خبر: ۲۰۷۴۹
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

افزایش فشار فروش در بازار فلزات پایه

می متالز - در پی رشد شاخص دلار و همچنین افزایش احتیاط در میان معامله‌گران بازار فلزات پایه در آستانه انتشار صورتجلسه نشست اخیر فدرال رزور و برگزاری نشست سران اتحادیه اروپا، فلزات در صبح امروز وارد محدوده منفی شده اند.
افزایش فشار فروش در بازار فلزات پایه

به گزارش می متالز، در پی بهبود فضای معاملات در وال استریت، سطح ریسک‌پذیری سرمایه‌گذاران در بازار ارز بالا رفت و همین امر به رشد شاخص دلار منجر شد. پس از این رویداد سطح تقاضا برای فلزات پایه از سوی استفاده‌کنندگان از ارزهای غیر دلاری کاهش یافت.

در عین حال امشب صورتجلسه نشست اخیر بانک مرکزی آمریکا منتشر می‌شود و فردا نیز سران اتحادیه اروپا در بروکسل گرد هم خواهند آمد و درمورد مسائل مهم اتحادیه به ویژه موضوع برگزیت به بحث  و تبادل نظر خواهند پرداخت. نتیجه رویدادهای مذکور می تواند بازار ارز را دستخوش تغییر ملموسی کند. به تبع این امر بخشی از معامله‌گران بازار فلزات پایه در حال بستن موقعیت‌های معاملاتی به منظور در امان ماندن از ریسک پیش‌روی بازار هستند و همین امر منجر افزایش فشار بر فلزات شده است.

در برهه کنونی هر تن آلومینیوم در معاملات آتی لندن با افتی مختصر در سطح 2031 دلار قرار گرفته و روی با افزایشی جزئی به 2604 دلار رسیده است. سرب با افتی 0/6 درصدی در سطح 2052 دلار قرار گرفته و در این میان مس به همین میزان  ارزان شده و در قیمت 6197 دلار معامله می‌شود.

عناوین برگزیده