تاریخ: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۴:۲۱
بازدید: ۳۰۷
کد خبر: ۲۲۷۸۸
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
نشست اپک بدون صدور بیانیه مشترک پایان یافت

افت قیمت فلزات با افزایش تنش‌ها میان آمریکا و چین

می متالز - پس از رشد قیمت بسیاری فلزات پایه در هفته گذشته، این محصولات در اولین روز کاری هفته جاری وارد محدوده منفی شدند. افزایش ابهامات پیرامون جنگ تجاری آمریکا و چین و ورود شاخص دلار به محدوده مثبت در ایجاد این وضعیت تاثیر شایانی داشتند.
افت قیمت فلزات با افزایش تنش‌ها میان آمریکا و چین

به گزارش می متالز، پس از افت ملموس شاخص دلار در هفته پیشین، امروز این نماگر به مدار صعود بازگشته اما میزان رشد آن محدود بوده است. همین امر از تب و تاب تقاضا برای فلزات از سوی استفاده ‌کنندگان از ارزهای غیر دلاری کاسته است.

در این میان با وجود اظهارات امیدوارکننده هفته گذشته مقامات بلند پایه چین و آمریکا پیرامون پیشرفت در مذاکرات تجاری، اختلافات این دو کشور در اجلاس همکاری‌های اقتصادی آسیا و اقیانوسیه (اپک) بار دیگر خود را نمایگان ساخت. به علت اختلاف نظر آمریکا و چین بر سر مسائل تجاری و امنیتی، این نشست بدون صدور بیانیه‌ای مشترک به کار خود پایان داد. این رویداد نگرانی‌های جدیدی را در زمینه تداوم تنش‌های تجاری میان دو اقتصاد بزرگ جهان پدید آورد و بازار فلزات را زیر فشار قرار داد.

در برهه کنونی هر تن آلومینیوم در معاملات آتی لندن با رشدی محدود در سطح 1948 دلار قرار گرفته و روی با افتی 0/6 درصدی به 2611 دلار رسیده است. سرب با کاهشی 0/7 درصدی در سطح 1988 دلار قرار گرفته و در این میان مس به میزان 0/6 درصد ارزان شده و در قیمت 6203 دلار معامله می‌شود.

عناوین برگزیده