تاریخ: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۲:۳۶
بازدید: ۲۶۱
کد خبر: ۲۴۳۲۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
وجود 76 درصد ذخایر زغال‌سنگ کشور در خراسان جنوبی

سهم بالای خراسان جنوبی از زغال‌سنگ کشور

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان جنوبی گفت: 76 درصد ذخایر زغال‌سنگ شناسایی شده‌ کشور در شهرستان طبس خراسان جنوبی وجود دارد که بر این اساس می‌توان این شهرستان را عسلویه و قطب زغالسنگ ایران نامید.
سهم بالای خراسان جنوبی از زغال‌سنگ کشور

به گزارش می متالز، داود شهرکی با اشاره به این‌که پهنه‌های زغالی شهرستان طبس حدود ۳۰ هزار کیلومتر مربع وسعت دارد، بیان کرد: این پهنه‌ها شامل مناطق مزینو، پروده و نایبندان است که ۷۶ درصد ذخایر کشف شده زغال سنگ کشور را در بر می‌گیرد.

وی به فعالیت ۲۷ معدن زغال سنگ در شهرستان طبس اشاره کرد و افزود: از این تعداد ۱۹ معدن زغال کک و ۸ معدن زغال حرارتی بوده که بیش از 4 هزار نفر به‌صورت مستقیم در این معادن مشغول به‌کار هستند.

وی با بیان اینکه ذخایر قطعی زغال‌سنگ شناسایی شده در این استان به 840 میلیون تن رسیده است، ادامه داد: زغال‌سنگ استخراجی از معادن طبس به‌منظور استفاده در صنایع مرتبط از طریق ناوگان ریلی و حمل و نقل جاده‌ای به استان‌های اصفهان و کرمان ارسال می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: در 6 ماهه اول امسال از معادن زغالسنگ طبس بالغ بر یک میلیون و 190 هزار و 128 تن زغالسنگ استخراج شده که به نسبت دوره مشابه سال قبل 16 درصد افزایش داشته است.

عناوین برگزیده