تاریخ: ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۰۹
بازدید: ۱۶۴
کد خبر: ۲۵۰۴۲۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
وزیر راه و شهرسازی در بازدید از هپکو:

قرارداد‌های خوبی را با هپکو منعقد خواهیم کرد

‌می‌متالز - قاسمی اظهار کرد: اگر شرکت هپکو به موقع به تعهدات خود عمل کند ما حتماً قرارداد‌های خوبی را با هپکو منعقد خواهیم کرد.

به گزارش می‌متالز، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در جریان سفر به استان مرکزی در بازدید از شرکت هپکو اراک گفت: وزارت راه و شهرسازی در حال حاضر قرارداد‌هایی برای تأمین ماشین آلات خود با شرکت هپکو دارد.

قاسمی اظهار کرد: اگر این شرکت به موقع به تعهدات خود عمل کند ما حتماً قرارداد‌های خوبی را با هپکو منعقد خواهیم کرد.

هپکو در ابتدای دهه ۵۰ با هدف مونتاژ ماشین‌آلات سنگین راهسازی در زمینی به وسعت ۹۰ هکتار در اراک تأسیس شد و خیلی زود با قرار گرفتن در کنار غول‌های بزرگ صنعتی دنیا در حوزه تولید ماشین‌آلات سنگین همچون ولوو، لیبهر و کوماتسو عنوان اولین و بزرگترین سازنده تجهیزات سنگین در ایران و خاورمیانه را از آن خود کرد.

متاسفانه این شرکت در اواسط دهه ۸۰ در حالی که در دوران اوج قرار داشت در گرداب خصوصی سازی‌های غیراصولی افتاد و کارگران هپکو بیش از یک دهه با مشکلات و تبعات ناشی از سوءمدیریت‌های این اقدام دسته و پنجه نرم کردند، ولی در طول یکسال اخیر با همت خود توانستند بار دیگر چراغ تولید در این واحد عظیم صنعتی را روشن کنند.

حالا، اما شرکت هپکو برای بازگشت به اوج و گذر از یک پیچ تاریخی نیازمند حمایت قاطع و همه جانبه دستگاه‌های مسوول به خصوص دولت و مجلس و اهتمام به جلوگیری از واردات بی رویه در راستای حمایت از تولیدات داخلی است.

شرکت در آیین آغاز عملیات اجرایی طرح هشت هزار و ۱۱۲ واحدی نهضت ملی مسکن اراک، بازدید از روند اجرایی طرح سه هزار و ۴۰ واحد مسکونی شهید سلیمانی اراک و بازدید از واحد تولیدی واگن پارس و همچنین شرکت در نشست شورای مسکن استان مرکزی از دیگر برنامه‌های وزیر راه و شهرسازی در سفر یک روزه به این استان است.

منبع: شبکه اطلاع رسانی راه دانا

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده