تاریخ: ۰۳ دی ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۴:۲۹
بازدید: ۳۸۴
کد خبر: ۲۵۲۴۰
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

ویزیت و درمان بیش از 1000 نفر از بیماران روستاهای شهرستان انار با حمایت مجتمع مس سرچشمه

می متالز - در راستای مسئولیت های اجتماعی شرکت ملی صنایع مس ایران، با حمایت مجتمع مس سرچشمه طرح جهادی درمانی تیم بسیج جامعه پزشکی رفسنجان در منطقه لطف آباد شهرستان انار روز پنجشنبه 29 آذر ماه برگزار شد.
ویزیت و درمان بیش از 1000 نفر از بیماران روستاهای شهرستان انار با حمایت مجتمع مس سرچشمه

به گزارش می متالز به نقل از روابط عمومی مجتمع مس سرچشمه، فرماندار شهرستان انار در مراسم آغاز بکار این طرح در سخنانی اظهار داشت: از حضور پزشکان و متخصصان بهداشت و درمان مجتمع مس سرچشمه رفسنجان و مدیران این مجتمع که امروز برنامه ریزی کردند در قالب اردوی جهادی پزشکی خدمات ارزنده ای را به مردم شهرستان انار خصوصا این منطقه داشته باشند تشکر و قدردانی می کنم.

علی زهرودی افزود: امیدواریم پزشکان این راه را ادامه دهند و بتوانند برای این مردم خدمات خود را انجام داده و منشأ خدمات موثر باشند.

در ادامه مشاور فرهنگی مدیر مجتمع مس سرچشمه در این مراسم گفت: از فرماندار محترم انار که بستر این کار را فراهم کردند تشکر می کنم.

محسن ارسلان افزود: فعالیت امروز، فعالیتی است که با همت بسیج جامعه پزشکی رفسنجان ، پزشکان متخصص دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان و حوزه شبکه بهداشت انار، همکاران بهداشت و درمان مجتمع مس سرچشمه و پیگیری های همکاران روابط عمومی مجتمع مس سرچشمه اتفاق افتاده است.

وی تصریح کرد: امیدواریم این حرکت تداوم داشته باشد و همکاران ما با مستندسازی پیگیری مسائل درمانی مردم این منطقه را دنبال کنند.

مدیر بهداشت و درمان مجتمع مس سرچشمه نیز در حاشیه این مراسم اظهار داشت: با همت بسیج جامعه پزشکی رفسنجان و دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان و حمایت مجتمع مس سرچشمه این حرکت اتفاق افتاده است.

دکتر ضیایی بیان کرد: در این برنامه متخصصین داخلی، زنان، اطفال، قلب، روانپزشک، جراح و داندانپزشک به ویزیت اهالی منطقه لطف آباد انار پرداختند و همچنین چندین پرستار نیز برای تزریق و پانسمان حضور داشتند.

وی خاطرنشان کرد: در طرح جهادی درمانی تیم بسیج جامعه پزشکی رفسنجان در شهرستان انار بیش از 1000 نفر به صورت رایگان معاینه شدند، برای 150 نفر معاینه و تکمیل پرونده ، ترمیم و خدمات پیشگیری ۳۶ نفر، کشیدن دندان ۷۵ نفر

و افراد مستمند و بی بضاعت به خدمات بالاتر معرفی شدند.

دکتر ضیایی تصریح کرد: این خدمات در محدوده روستاهای شهرستان انار، لطف آباد و کشکوئیه انجام شد.

مدیر بهداشت و درمان مجتمع مس سرچشمه عنوان کرد: در این طرح هزینه هایی که بیمه ای است از بیمه گرفته می شود و مابه التفاوت آن نیز به کمک بسیج جامعه پزشکی و شرکت مس پرداخت می شود.

عضو بسیج جامعه پزشکی شهرستان رفسنجان نیز در سخنانی گفت: در طرح امروز کسانی که واقعا نیازمندند و نیاز به درمانهای تخصصی و یا حتی فوق تخصصی داشته باشند شناسایی می کنیم و در دازار مدت تحت نظر قرار می دهیم تا برای درمان آنها اقداماتی را که لازم باشد انجام دهیم.

دکتر محمد میرزایی خاطرنشان کرد: امروز فقط اسکریلینگ(بیماریابی) را داشتیم یعنی کسانی که مستحق درمان هستند مانند بیماران شیمی درمانی که هزینه های بالایی دارد یا اعمال جراحی دارند یا بیمارانی که نیاز به درمان طولانی مدت دارند را شناسایی کردیم.

وی با تأکید بر اینکه این طرح تداوم خواهد داشت و در مراحل دیگر نیز دنبال می شود، یادآور شد: در منطقه ای بودیم که امکانات پزشکی لازم که بخواهیم انجام دهیم نداشتیم لذا کسانی که نیاز به درمانهای تخصصی دارند را شناسایی می کنیم و با توجه به اینکه مس سرچشمه تقبل نمودند که هزینه های آنها را بپردازند و بعد پیگیر درمان آنها هستیم.

عناوین برگزیده