تاریخ: ۱۷ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۳۰
بازدید: ۱۲۶
کد خبر: ۲۵۳۳۳۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

نوسان دلار در کانال ۲۷ هزار تومان/ علت افزایش قیمت دلار چیست؟

‌می‌متالز - قیمت دلار در روز‌های اخیر نوسانانی داشته است. به گونه‌ای که روز گذشته، فروشندگان در برخی کانال‌های تلگرامی، قیمت را تا ۲۷،۷۲۰ تومان نیز اعلام کردند. امروز نرخ دلار تا حدودی کاهشی است، اما همچنان در کانال ۲۷ هزار تومانی نوسان دارد. علت چیست؟

به گزارش می‌متالز، بازار دلار، امروز نوساناتی دارد. امروز قیمت دلار تا حدودی کاهشی است، اما همچنان در سطح ۲۷ هزار تومانی نوسان دارد. از صبح امروز، برخی کانال‌های تلگرامی، نرخ دلار را بین ۲۷،۳۵۰ تا ۲۷،۴۵۰ تومان اعلام می‌کردند که به تدریج رو به کاهش بود. اکنون قیمت ارز آمریکایی به حدود ۲۷،۳۸۰ تومان رسیده است.

دلار فردایی نیز در این کانال‌ها، در همین بازه قیمتی است. روز گذشته، آغاز معاملات دلار با قیمت ۲۷،۲۴۰ تومان بود. کف قیمت، ۲۷،۲۴۰ و سقف آن ۲۷،۷۲۰ تومان ثبت شد. آخرین معامله فردایی نیز با نرخ ۲۷،۷۲۰ تومان انجام شد.

این در حالی است که دلار سال ۱۴۰۰ را در بازه قیمتی ۲۶،۲۵۰ تا ۲۶،۲۸۰ به پایان رساند و سال جدید را با حدود قیمتی ۲۶،۳۳۰ تا ۲۶،۳۵۰ آغاز کرد. دلار در طول تعطیلات نوروز، ۱،۳۱ درصد بازدهی داشت. پس از آن نیز به روند افزایشی خود ادامه داده و وارد کانال ۲۷ هزار تومان شده است. علت چیست؟

به نظر می‌رسد، طولانی شدن روند توقف مذاکرات و ابهام در مورد به سرانجام رسیدن گفتگو‌های برجامی عامل این وضعیت باشد.

آخرین اخبار از مذاکرات وین

به طور کلی، در ماه‌های اخیر، یکی از مهم‌ترین مسائلی که روی بازار دلار در ایران اثر گذاشته، مذاکرات وین است. اما آخرین اخبار از این این گفتگو‌ها چه می‌گویند؟

اسلامی: حرف زور نمی‌پذیریم

رییس سازمان انرژی اتمی در یک نشست خبری گفته است:

-مذاکرات توسط تیم ایران انجام شده و مراحل خودش را طی می‌کند.

-مساله مهم اراده ایران است که اعتمادسازی کند، ولی هیچ موقع حرف زور را نمی‌پذیرد.

-ابهامات یک مکان مورد نظر آژانس رفع شده است و سه مکان دیگر مذاکراتش در حال بررسی است و نمایندگان آژانس احتمالا باید به ایران بیایند تا این‌ها را بررسی کنند.

-امروز مقدار مورد نظر اورانیوم ۶۰ درصدی به عنوان هدف تبدیل شده که حدودا دو و نیم کیلوست.

-حقیقت فناوری هسته‌ای‌مان را شفاف‌سازی می‌کنیم. برنامه‌هایمان را در سایت آژانس قرار می‌دهیم.

چرا امیر عبداللهیان مدام تکرار می‌کند که توافق نزدیک است؟

از روزی که مذاکرات وین به طور موقت متوقف شد تا امروز، حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه تقریبا هر روز یک جمله را بیان می‌کند و آن این که «در آستانه توافق هستیم و تنها یکی دو موضوع باقی مانده است که آمریکا باید درباره آن تصمیم بگیرد».

منتقدان وزارت خارجه بر این باور هستند که موضع‌گیری‌های مسوولان وزارت خارجه بیشتر ناشی از اختیار نداشتن آن‌ها در موضوع مذاکرات احیای برجام است و آن‌ها سعی می‌کنند وضع موجود را در قالب یک سری موضع‌گیری‌ها تبیین کنند.

در مقابل دیدگاه منتقدان، کارشناسانی هستند که از رویکرد وزارت خارجه دفاع می‌کنند و می‌گویند وزارت خارجه مجری تصمیمات است و در حدود اختیاراتی که دارد توانست کار را در دو کارگروه مباحث هسته‌ای و لغو تحریم‌ها تمام کند و حالا مذاکرات در انتظار تصمیمات سیاسی است که باید در تهران و واشنگتن اتخاذ شوند.

قیمت دلار نیز تحت تاثیر اخبار مختلف نوساناتی دارد.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده