تاریخ: ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۱:۱۶
بازدید: ۲۲۶
کد خبر: ۲۶۳۱۲۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
توصیه رئیس اسبق ایمیدرو به سیاست‌گذاران:

همه باید از بورس کالا به عنوان نماد شفافیت اقتصاد حمایت کنیم

‌می‌متالز - مهدی کرباسیان، رئیس اسبق ایمیدرو تاکید دارد بورس کالا به عنوان نماد شفافیت و سلامت اقتصاد، نقش مهمی در جلوگیری از بروز بستر‌های رانت‌زا دارد، به همین دلیل باید از آن در اقتصاد حمایت شود.
تعداد بازدید : 4

به گزارش می‌متالز، مهدی کرباسیان، رییس اسبق هیات عامل ایمیدرو درباره نقش بورس کالا در توسعه اقتصادی کشور گفت: در کشور ما ضرورت دارد که در مسیر سلامت اقتصادی و شفافیت حرکت کنیم و نکته حایز اهمیت این است که بتوانیم حوزه تولید، بحث صادرات و در نهایت منافع مصرف کننده را حمایت کنیم.

وی افزود: بورس کالا نماد شفافیت و سلامت اقتصاد است که نهایتا به سود تولیدکننده و مصرف کننده و در مجموع اقتصاد کشور است. به عبارت دیگر بورس کالا مشخصا از رانت جلوگیری و در جهت توسعه اقتصادی و تولید کشور تلاش می‌کند.

به گفته کرباسیان حمایت از بورس کالا، حمایت از تولید و صادرات است و مسوولان کشور باید این حوزه را تقویت کنند و از دخالت‌های نابه‌جا و کار‌های غیر کارشناسی و همینطور دستورالعمل‌های خلق الساعه جلوگیری کنند، چون این اقدام‌ها لطمه‌های جبران ناپذیری به بورس کالا و در نهایت اقتصاد کشور وارد می‌آورد.

رییس اسبق هیات عامل ایمیدرو در بخش دیگری از صحبت‌های خود اشاره‌ای به فرآیند شکل گیری بورس‌های کالایی در کشور دارد و در این باره گفت: راه اندازی بورس‌های کالایی در کشور به عنوان یکی از کار‌های ارزشمند در ابتدای امر در سال ۱۳۸۲ و با بورس فلزات آغاز شد و در آن زمان ارتباط تنگاتنگ و خوبی میان وزارت اقتصاد و صنایع و معادن شکل گرفت و در سال‌های بعد محصول‌های پتروشیمی و مواد شیمیایی اضافه شد و در ادامه نوبت به کامودیتی‌ها و موادمعدنی رسید.

وی با بیان اینکه مفتخرم در این کار ارزشمند حضور داشتم و نقش کوچکی را ایفا کردم اظهار کرد: در طول این سالیان در کنار بزرگانی که این نهضت را آغاز کردند تلاش شد از این سازوکار حمایت شود چراکه مقاومت‌هایی وجود داشت.

منبع: کالاخبر

عناوین برگزیده