تاریخ: ۱۵ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۱:۴۲
بازدید: ۲۰۴
کد خبر: ۲۶۶۳۳۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس سازمان صمت فارس:

زمینه اشتغال و ثروت در فارس با استقرار واحد‌های تولیدی فراهم شود

‌می‌متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس تاکید کرد: با استقرار واحد‌های تولیدی متناسب مناطق مختلف استان و ایجاد واحد‌های بالادستی و پایین دستی زمینه اشتغال و تولید ثروت بیش از پیش در استان فراهم شود.

به گزارش می‌متالز، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس تاکید کرد: با استقرار واحد‌های تولیدی متناسب مناطق مختلف استان و ایجاد واحد‌های بالادستی و پایین دستی زمینه اشتغال و تولید ثروت بیش از پیش در استان فراهم شود.

حمیدرضا ایزدی عصر سه‌شنبه ۱۴ تیر در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید فارس بیان کرد: حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی در افزایش کمی و کیفی تولیدات، توسعه صادرات و اشتغال پایدار ضرورت دارد.

او ادامه داد: در این جلسه مشکلات تعداد ۷ واحد از جمله تعیین تعیین تکلیف بدهی بانکی، درخواست استمهال بدهی بانکی، درخواست صدورسند محل اجرای طرح، ترخیص کالا، همکاری درانتقال آب و…. در جلسه مطرح و پس از بحث و تبادل نظر، راهکار‌هایی در قالب مصوبات کارگروه، ارائه شد.

رئیس سازمان صمت فارس عنوان کرد: در این راستا شرکت سیمان استهبان و سیمان لامرد تولید انواع سیمان خاکستری، شرکت صنایع بال تولید تجهیزات فرودگاهی، شرکت سنگ ماهفر، تولید سنگ نما، شرکت شیمیایی مشکفام فارس، تولید کود شیمیایی و مجتمع شیمیایی آبنوس تولید کننده فرمالین و سایر محصولات شیمیایی و ذوب آهن پاسارگاد تولید، فولاد ازجمله واحد‌های معرفی شده در این کارگروه بودند که مشکلات آن‌ها براساس مقررات و ظرفیت‌های قانونی بحث، بررسی، تبادل نظر و ارائه راهکار شد، همچنین در این جلسه مصوبات تعداد ۱۴ واحد تولیدی که در کمیته تخصصی ذیل کارگروه مطرح شده بود مورد تصویب اعضاء قرار گرفت.

ایزدی با اشاره به اینکه روند اجرای تمام مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس پایش می‌شود، اضافه کرد: امیدواریم با اجرای قانون رفع موانع تولید و تسهیل فضای کسب و کار بتوانیم از همه ظرفیت‌های قانونی در حرکتی پرشتاب، جهادی و نهضت گونه و با تعامل و هم افزایی مدیران دستگاه‌های اجرایی ذی ربط برای رفع موانع پیش روی واحد‌های تولیدی، صنعتی و توسعه بخشیدن به فعالیت‌های اقتصادی بهره کافی را ببریم.

او با تاکید بر ضرورت حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی در راستای افزایش کمی و کیفی تولیدات، توسعه صادرات و اشتغال پایدار، اضافه کرد: واحد‌های صنعتی و تولیدی مستقر در فارس با ایجاد اشتغال و تولید کالا و محصولات کیفی ارتباط مستقیمی در بهبود اقتصاد کشور و استان دارند، لذا ضرورت دارد تا با استقرار واحد‌های تولیدی متناسب مناطق مختلف استان و ایجاد واحد‌های بالادستی و پایین دستی زمینه اشتغال و تولید ثروت بیش از پیش در استان فراهم شود.

منبع: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده