تاریخ: ۱۹ مهر ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۴۴
بازدید: ۱۰۹
کد خبر: ۲۷۶۸۶۲
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
معاون استاندار آذربایجان‌شرقی عنوان کرد

انتقاد از تعلل در صدور مجوز سد باطله مس انجرد

‌می‌متالز - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌شرقی از تعلل دستگاه‌های ذیربط در صدور مجوز احداث سد باطله مس انجرد اهر انتقاد کرد.

به گزارش می‌متالز، تراب محمدی، روز سه شنبه، ۱۹ مهرماه، در جلسه قرارگاه زیستی پدافند غیرعامل اهر در معدن انجرد با تأکید بر این‌که این معدن برای احداث سد باطله جدید اقدامات و تعهدات خود را ۲۰ ماه قبل عملی کرده است، تصریح کرد: چرا محیط زیست و سازمان صمت در پاسخ به اقدامات و تعهدات معدن انجرد تعلل می‌کنند؟

وی ادامه داد: اگر اتفاقی در روند تولید مواد معدنی و سد باطله معدن انجرد رخ دهد، ما محیط زیست و سازمان صمت را به علت قصور در عمل به وظایف‌شان، مقصر می‌دانیم.

وی با بیان اینکه تعطیلی معادن به دلیل بروکراسی اداری و کم‌کاری برخی دستگاه‌ها، نتیجه‌ای جز اخلال در نظام تولید و اقتصاد ندارد خاطرنشان کرد: با توجه به اشتغال نزدیک هزار نفر در معدن انجرد، اجازه تعطیلی این معدن به دلیل عدم پاسخ کارشناسی از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط را نمی‌دهیم و دستگاه‌ها مؤظف‌اند تا بدون تعلل در خصوص احداث سد باطله جدید نظر کارشناسی را ارائه دهند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: اداره‌کل حفاظت محیط زیست و سازمان صمت استان آن‌طور که باید و شاید موانع معدن انجرد اهر را رفع نکرده‌اند و در موردی هم شرکتی ۴۳ هکتار محدوده معدنی را ۲۵ سال قبل ثبت کرده و بهره‌برداری نمی‌کند، چرا سازمان صمت آذربایجان‌شرقی برای بازگرداندن محدوده معدنی به مالکیت دولت اقدامی نمی‌کند؟

وی افزود: وقتی کسی محدوده معدنی را به مدت ۲۵ سال و بدون بهره‌برداری در اختیار داشته و پروانه بهره‌برداری آن مدام تمدید می‌شود، نشان می‌دهد که پشت‌پرده‌ای دارد.

وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی‌بر فعال‌سازی معادن گفت: فعال‌سازی و بهره‌برداری از معادن، علاوه بر به حرکت درآوردن چرخ اقتصادی کشور؛ در اشتغال‌زایی برای جوانان زمینه بسیار خوبی است، هرچند در اوج اعمال تحریم‌های ظالمانه، معادن نقش مهمی در توسعه اقتصاد کشور و استان را ایفاء کردند.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده