تاریخ: ۱۶ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۲۲
بازدید: ۱۲۴
کد خبر: ۲۸۳۴۵۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

مهلت دوباره دولت به صادرکنندگان خراسان رضوی برای پرداخت دیون ارزی

‌می‌متالز - رئیس اداره بازرگانی خارجی اداره کل صمت خراسان رضوی از مهلت مجدد دولت به ۶۰۰ صادرکننده این استان برای پرداخت دیون باقیمانده ناشی از عدم پرداخت تعهدات ارزی آنان از سال ۱۳۹۷، خبر داد.

به گزارش می‌متالز، محمدعلی امیرفخریان رئیس اداره بازرگانی خارجی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان خراسان‌رضوی گفت: دولت به ۶۰۰ صادرکننده این استان که دیون ناشی از عدم پرداخت تعهدات ارزی آنان از سال ۱۳۹۷ باقی مانده، مهلت دوباره برای پرداخت داده که این صادرکنندگان می‌بایست پیش از سررسید شدن این مهلت به‌منظور تسویه دیون ناشی از تعهدات ارزی حاصل از صادرات سال یاد شده به‌صورت ریالی، مصارف پروانه‌های صادراتی خود را ثبت کنند.

وی ادامه داد: با توجه به‌مصوبه کمیته ارزی مبنی بر ضرورت تعیین تکلیف پروانه‌های صادراتی رفع تعهد نشده سال‌های ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۰ و مهلت تعیین شده برای ارائه مستندات تا پایان مهرماه ۱۴۰۱ برای صادرکنندگان کالا از محل پروانه‌های ورود موقت که صادرات از محل ورود موقت آن‌ها مربوط به بازه زمانی ۲۲ فروردین‌ماه ۱۳۹۷ تا پایان سال ۱۴۰۰ است با تمدید مهلت یاد شده تا پایان آذرماه ۱۴۰۱ موافقت شد.

رئیس اداره بازرگانی خارجی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان خراسان‌رضوی همچنین افزود: سال ۱۳۹۷ به‌منظور ثبت مصارف پروانه‌های صادراتی ایفای تعهد شده تعهدات ارزی، به روش‌های فروش اسکناس در سامانه‌های سنا و نیما (ایفای تعهدات ارزی سال ۱۳۹۷) فقط یک ماه فرصت دارند تا این دیون را رفع کنند.

فخریان با تاکید بر اینکه صادرکنندگانی که دیون ناشی از ایفای تعهدات ارزی آنان به تعویق افتاده، مشمول برخورداری از معافیت‌های مالیاتی و استرداد ارزش افزوده عملکرد صادراتی سال‌های ۱۳۹۷ تا ۱۳۹۹ نخواهند شد، گفت: تعداد صادرکنندگان خراسان رضوی ۷۰۰ نفر و کارت‌های بازرگانی فعال استان نیز ۲ هزار و ۵۰۰ مورد است.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده