تاریخ: ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۱:۴۷
بازدید: ۸۴
کد خبر: ۲۸۹۶۹۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

وصول ۸۳۵ میلیارد تومان حقوق دولتی معادن کردستان

‌می‌متالز - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: با توجه به نظارت عالی اداره کل صنعت، معدن و تجارت در بحث وصول معوقات دولتی، سال گذشته به ۸۳۵ میلیارد تومان افزایش یافت.

به گزارش می‌متالز، بختیار خلیقی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان اظهار داشت: تا کنون ۹۶۹ میلیارد تومان وصولی حقوق دولتی داشته ایم و با توجه به نظارت‌ها و برآورد‌ها این رقم در سال جاری بالغ بر هزار میلیارد تومان خواهد شد.

او افزود: طبق تبصره ۶ ماده ۱۴ قانون معادن ۱۵ درصد از حقوق دولتی وصولی معادن باید به استان تعلق بگیرد و خوشبختانه با پیگیری‌های مستمر و در سفر ریاست جمهوری به کردستان این امر نهادینه شده و با دریافت ۱۵ درصد استان، راه‌های معادن استان که روستایی است آسفالت شود و خدمات به مردم شریف استان ارائه گردد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: برای اهداف و الزامات حوزه معدن برای تحقق شعار سال در سازمان صمت موضوع فرآوری ماده معدنی طراحی شده و انتظار می‌رود هر مقدار استخراج در استان صورت می‌گیرد در کنار آن نیز باید فرآوری ماده معدنی شکل بگیرد.

خلیقی یادآور شد: با انجام فرآوری ماده معدنی جنبه اشتغالزایی و تولید در استان نهادینه می‌شود و می‌توان شاهد توسعه و رونق استان بود.

او ادامه داد: همچنین ایجاد زنجیره ارزش معدن تا محصول نهایی نیز در کنار معدن مورد نظر و حمایت بوده و افرادی که مجوزمعدنی دارند لازم است در این زمینه اقدام عملی نمایند.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان کردستان گفت: همچنین توسعه و تکمیل زیر ساخت‌های معدنی در سال جاری در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است و این امر مورد تائید اعضای شورای معادن استان است.

خلیقی اظهار داشت: با توجه به پیگیری‌های لازم در اجرای ماده ۲۵ توانسته ایم با هماهنگی ایمیدرو و راهداری استان و کشور تفاهم نامه‌هایی در زمینه ایجاد زیر ساخت در شهرستان‌های قروه و سقز منعقد نماییم و در شهرستان قروه ۱۲۰ میلیارد تومان و شهرستان سقز ۶۰ میلیارد تومان جهت این امر تفاهم نامه منعقد شده و در خصوص بهسازی و ایجاد زیر ساخت‌های حوزه‌های مجاور معادن آورده خواهد شد.

او افزود: در قالب مسوولیت‌های اجتماعی هم شرکت طلای زرکوه امسال دو جاده دلبران و نی بند کلنگ زنی آن شکل گرفته و ۱۳۶ میلیارد تومان برای این دو جاده دسترسی هزینه می‌شود.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان کردستان بیان کرد: همچنین بحث فعالسازی واحد‌های راکد در معادن از اولویت‌های کاری صمت استان است و در حال حاضر ۳۵۷ معدن داریم که ۱۹۴ فعال و ۸ معدن در حال تجهیز و بقیه آن به صورت راکد است واحد‌های غیر فعال استان اکثرا سنگ لاشه است و با توجه به نهضت ملی استان توسط دولت در راستای فعال سازی واحد‌های راکد به مزایده گذاشته شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده