تاریخ: ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۲:۱۵
بازدید: ۱۹۸
کد خبر: ۲۹۸۵۴
سرویس خبر : آهن و فولاد
در همایش پیشگامان انقلاب و صنعت ذوب‌آهن اصفهان عنوان شد:

با تامین به‌موقع مواد اولیه ظرفیت تولید ذوب‌آهن تکمیل می‌شود

می متالز - در همایش پیشگامان انقلاب و صنعت که به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران و با حضور مدیران عامل و دیگر مسئولان پیشین ذوب‌آهن و مدیران و سرپرستان فعلی این شرکت سه‌شنبه ۷ اسفند در تالار آهن برگزار شد، روند فعالیت‌ها، چالش‌ها، طرح‌های توسعه، موفقیت‌ها، تولیدات، مسئولیت‌های اجتماعی و مسائل پیش‌روی این مجتمع بزرگ صنعتی مورد بررسی قرار گرفت.
با تامین به‌موقع مواد اولیه ظرفیت تولید ذوب‌آهن تکمیل می‌شود

به گزارش می متالز، منصور یزدی‌زاده، مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان در این همایش ضمن مرور تحولات و اقدامات ذوب آهن در سال‌های گذشته، به تولید محصولات جدید در این شرکت اشاره کرد و گفت: در سال ۹۷ با یک اقدام اساسی و افزایش سرمایه از ماده ۱۴۱ خارج شدیم و در اقدامی دیگر بخشی از بدهی‌های ذوب آهن با مطالبات سازمان تامین اجتماعی از دولت تهاتر شد و در سال آینده نیز با استفاده از این ظرفیت بدهی‌های ذوب آهن کمتر خواهد شد. وی در ادامه خاطرنشان کرد: هزینه‌های مالی ذوب‌آهن اصفهان در سال ۹۷ کاهش یافته و با سوددهی مناسب در امسال زیان انباشته شرکت به کمتر از ۱۰۰۰میلیارد تومان خواهد رسید. یزدی‌زاده سپس با اشاره به اقدامات اجرایی و فنی امسال در ذوب‌آهن عنوان کرد: تولید ریل ملی به عنوان یک ایده جدید از ۳ سال قبل در ذوب آهن مطرح بود که امسال این محصول تولید و عرضه شد. همچنین تولید تیرآهن اچ۳۰۰ با تولید بیم‌بلانک به ثمر رسید و این شرکت توانست محصولات صنعتی و جدید خود را متنوع کند و میزان تولید آنها را افزایش دهد.


مهم‌ترین مشکل ذوب‌آهن

مدیرعامل ذوب‌آهن در ادامه مهم‌ترین مشکل و دغدغه این مجتمع بزرگ صنعتی درحال‌حاضر را تهیه مواد اولیه معرفی کرد و یادآور شد: ذوب آهن در داخل مشکلی ندارد و تولید این شرکت با تامین مواد اولیه و راه‌اندازی دوباره کوره بلند شماره یک، در سال آینده با فعالیت ۳ کوره بلند به ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن خواهد رسید. یزدی‌زاده گفت: این شرکت میزبان حدود ۱۴ هزار نیروی انسانی بوده که سرمایه اصلی این شرکت هستند و همگی باهوش، زحمتکش و با انگیزه هستند و با وجود آنها قادر به انجام کارهای بزرگ‌تری خواهیم بود. در این همایش چند تن از مدیران عامل و معاونان پیشین ذوب‌آهن نیز نظرات و خاطرات خود از فعالیت در این کارخانه را برشمردند.


راه‌اندازی دوباره کوره بلند شماره یک تا شهریور ۹۸

همچنین بهرام سبحانی، مدیرعامل پیشین و رئیس هیات‌مدیره فعلی ذوب آهن که مرد سال فولاد ایران بود، در سخنانی از خاطرات حضور خود در صنعت فولاد و ازجمله کار در ذوب‌آهن و فولاد مبارکه سخن گفت و یادآور شد: ذوب آهن اصفهان به عنوان قدیمی‌ترین صنعت فولاد کشور، همچنان به عنوان یک شرکت بزرگ و خوشنام در سطح کشور مطرح است و با همت کارکنان و راه‌اندازی دوباره کوره بلند شماره یک تا شهریور سال ۹۸ به تولید ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن خواهد رسید.


همراه با مدیران باسابقه ذوب‌آهن

حسین آذربایجانی نیز از مسئولان پیشین این شرکت در سخنانی گفت: ما پایه‌گذار صنعت در کشور بودیم و در حد توان در این زمینه قدم برداشتیم.
انتظار ما این است که مدیرعامل فعلی با کمک کارکنان خود بیش‌ازپیش در جهت حفظ و گسترش تولید، تکریم کارکنان و بازنشستگان و احیای عظمت و نام ذوب‌آهن بکوشند و در سال‌های آینده، تولید این شرکت را افزایش دهند.
اصلانی، دیگر مدیرعامل پیشین ذوب‌آهن گفت: برای من باعث افتخار است که عمر خود را در ذوب‌آهن طی کردم و با کارکردن در این کارخانه مامور خدمت در صنایع دیگر مانند صنایع دفاع، مس و سیمان شدم. محمدرضا فرقدانی دیگر سخنران این آیین بود.
این مدیرعامل پیشین ذوب‌آهن گفت: من از نخستین فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعتی‌شریف بودم که در سال ۱۳۴۹ در ذوب‌آهن استخدام شدم و تا زمان بازنشستگی در سال ۱۳۸۱ سمت‌های مختلفی ازجمله مسئولیت پدافند غیرعامل در زمان جنگ را برعهده داشتم.
وی در ادامه گفت: ۲ سال آخر خدمت را نیز به عنوان مدیرعامل در خدمت همکاران بودم.
مسعود ابکاء، دیگر مدیرعامل پیشین ذوب‌آهن نیز در سخنان خود از انجام مسئولیت‌های اجتماعی ذوب آهن در لنجان استان اصفهان و کشور سخن گفت و یادآور شد: مهم‌ترین کار ذوب‌آهن استفاده نکردن از یارانه انرژی در کشور و تلاش و فعالیت در جهت ساخت و راه‌اندازی دیگر واحدهای فولادی کشور است.

عناوین برگزیده
کاش نمی‌دیدمت!
یادداشت علیرضا مخبر دزفولی قائم‌مقام مدیرعامل در امور ستادی و مسوولیت‌های اجتماعی شرکت فولاد خوزستان

کاش نمی‌دیدمت!