تاریخ: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۲۵
بازدید: ۱۴۰
کد خبر: ۳۰۱۴۱۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
استاندار چهارمحال و بختیاری:

چهارمحال و بختیاری ظرفیت خوبی برای توسعه صنعت دارد

‌می‌متالز - استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه باید صنایع در چهارمحال و بختیاری متوازن با کشور توسعه پیدا کند، گفت: شرکت ایمیدرو وعده‌هایی برای سرمایه‌گذاری در استان داده‌اند، اما این وعده‌ها تاکنون محقق نشده است، قرار بود توسعه صنعت در کشور بر اساس آمایش سرزمین انجام شود، قطعا این استان ظرفیت خوبی برای توسعه صنعت دارد.

به گزارش می‌متالز، غلامعلی حیدری شامگاه ۱۳ اردیبهشت‌ماه در دیدار با علی رسولیان- مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اظهار کرد: صنعت می‌تواند در کاهش نرخ بیکاری در این استان موثر باشد، دیدگاه ریاست جمهوری توزیع عادلانه امکانات در کشور است.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: بیکاری معضلات بسیاری مانند مشکلات اجتماعی، مهاجرت و ... را ایجاد می‌کند، بنابراین با توسعه صنعت می‌توان این معضلات را کاهش داد، در این استان ظرفیت خوبی برای توسعه صنعت وجود دارد.

وی با بیان اینکه رفع موانع تولید در دستور کار قرار دارد، گفت: این مساله به توسعه صنعت نیز کمک خواهد کرد، تعداد قابل توجهی از شهر‌های چهارمحال و بختیاری فاقد شهرک صنعتی هستند، در حالیکه زیرساخت‌هایی مانند زمین، آب و ... در آن‌ها وجود دارد و این مساله یک مطالبه عمومی است.

حیدری با تاکید بر اینکه به حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در چهارمحال و بختیاری ورود پیدا کرده‌ایم، عنوان کرد: این شرکت‌ها بنیه اقتصادی ضعیفی دارند، این شرکت‌ها نیاز به حمایت ویژه دارند، همچنین بنگاه‌های اقتصادی راکد برای فعال شدن نیاز به حمایت بانک‌ها و سرمایه‌گذاران دارند.

استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: صنایع چهارمحال و بختیاری نیازمند تسهیلات هستند، برای انتقال پساب نیاز به انجام اقدامات جدی هستیم، در این استان ظرفیت احداث نیروگاه‌های خورشیدی وجود دارد.

وی با بیان اینکه صنایع در چهارمحال و بختیاری باید متوازن با کشور توسعه پیدا کند، تصریح کرد: شرکت ایمیدرو وعده‌هایی برای سرمایه‌گذاری در استان داده‌اند، اما این وعده‌ها تاکنون محقق نشده است، قرار بود توسعه صنعت در کشور بر اساس آمایش سرزمین انجام شود، قطعا این استان ظرفیت خوبی برای توسعه صنعت دارد، برخی استان‌ها از صنعت اشباع شده‌اند.

حیدری بیان کرد: شهرک‌های صنعتی برخی شهرستان‌ها ضعیف هستند، در تلاش هستیم تا از ظرفیت‌های شرکت‌های سرمایه‌گذاری برای سرمایه‌گذاری در این شهرک‌ها استفاده کنیم، نیازمند حمایت جدی در این حوزه هستیم، سرمایه‌گذاران توانمند باید به سمت استان سوق داده شوند و آمادگی برای پذیرش این سرمایه‌گذاران وجود دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده