تاریخ: ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۲:۲۵
بازدید: ۵۷
کد خبر: ۳۰۶۳۹۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
ناظر گمرکات خراسان رضوی:

ترخیص کالا‌های دانش‌بنیان بدون ثبت سفارش از گمرک

‌می‌متالز - ناظر گمرکات خراسان رضوی بیان کرد: صدور ضمانت نامه‌های بانکی بلندمدت و واگذاری انبار‌های اختصاصی به کالا‌های مورد نظر شرکت‌های دانش بنیان از دیگر خدمات خواهد بود.

به گزارش می‌متالز، جواد جعفری ناظر گمرکات خراسان رضوی در سخنانی اعلام کرد: گمرکات این استان یک سری از کالا‌های خاص مورد نیاز شرکت‌های دانش بنیان استان را بدون ثبت سفارش ویژه کالا‌های وارداتی و عمل به بند یک ماده ۳۸ قانون صادرات و واردات را ترخیص می‌کند.

جعفری تاکید کرد: گمرکات خراسان رضوی انبار‌های اختصاصی در اختیار شرکت‌های دانش بنیان قرار می‌دهند تا بتوان برخی از کالا‌های وارداتی که شرکت‌های مزبور قصد مهندسی معکوس آن را در طرح‌های تولید و توسعه دارند، با اخذ مجوز از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بدون گذراندن تشریفات گمرکی در اختیار دانش بنیانی‌ها قرار داده شود.

ناظر گمرکات خراسان رضوی در ادامه گفت: صدور ضمانت نامه‌های بانکی بلندمدت و واگذاری انبار‌های اختصاصی به کالا‌های مورد نظر شرکت‌های دانش بنیان از دیگر خدماتی است که توسط گمرکات این استان به این شرکت‌ها ارایه می‌شود.

جعفری در خاتمه تصریح کرد: این کالا‌ها باید هایتک (با فناوری بالا) بوده و واردات آن‌ها در پروسه اداری، زمان بر باشد که در این صورت برای تسریع در ترخیص کالا و رساندن آن به شرکت‌های دانش بنیان با تایید معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، کالا قابل ترخیص خواهد بود.

منبع: خبرگزاری موج

عناوین برگزیده