تاریخ: ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۳۶
بازدید: ۸۵
کد خبر: ۳۰۷۰۲۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
دبیر انجمن نظارت بر انتخابات اتاق ایران تشریح کرد

در نخستین نشست از دوره دهم هیات نمایندگان اتاق ایران چه گذشت؟

‌می‌متالز - دبیر انجمن نظارت بر انتخابات اتاق ایران، گفت: دهمین دوره انتخابات اتاق‌های سراسر کشور مطابق تقویم اعلامی پیش رفت و درنهایت امروز با تعیین و آغاز به کار هیات رئیسه جدید اتاق ایران به پایان رسید.

به گزارش می‌متالز، دبیر انجمن نظارت بر انتخابات اتاق ایران، ضمن تشریح نخستین نشست از دوره دهم هیات نمایندگان اتاق ایران، گفت: این نشست، آخرین مرحله از رویداد دهمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بود که با تعیین هیات رئیسه جدید اتاق ایران و درنهایت برگزاری اولین نشست این هیات رئیسه به پایان رسید.

جهانبخش سنجابی با اشاره به اینکه انتخابات هیات رئیسه اتاق ایران از ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه صبح امروز با توزیع برگ سینه و برگه‌های تعرفه آغاز شد، افزود: از ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه صبح، با حضور ۴۲۶ نفر از مجموع ۴۸۲ عضو هیات نمایندگان اتاق ایران، جلسه رسمیت پیدا کرد و بعد از قرائت قران و سرود جمهوری اسلامی ایران، غلامحسین شافعی، رئیس دوره نهم اتاق ایران با آرزوی موفقیت برای نمایندگان دوره دهم، اداره جلسه را به اعضای انجمن نظارت بر انتخابات سپرد.

او اظهار کرد: در ادامه، اعضای انجمن نظارت بر انتخابات اتاق ایران، بر اساس اطلاعات شناسنامه‌ای اعضای هیات نمایندگان، رئیس سنی جلسه که دومین فرد مسن هیات نمایندگان بود را به دلیل عدم حضور مسن‌ترین نماینده به جایگاه دعوت کردند و بعدازآن از بین ۱۸ کاندیدای عضویت در هیات ناظر، ابوالحسن خلیلی و ابوالفضل روغنی با قرعه‌کشی به‌عنوان ناظران انتخابات برگزیده شدند.

سنجابی با اشاره به ارائه گزارش اجمالی از روند برگزاری دهمین دوره انتخابات اتاق ایران از سوی رئیس انجمن نظارت، گفت: در ادامه با توجه حواشی و ابهاماتی که مطرح شده بود، گزارشی از اقدامات انجام شده در مورد استعلامات کاندیدا‌های عضویت در هیات رئیسه اتاق ایران ارائه شد.

دبیر انجمن نظارت بر انتخابات اتاق ایران که منشی جلسه امروز نیز بود، اظهار کرد: به‌واسطه اینکه پاسخ نام دوم ما به وزارت اطلاعات تا لحظه برگزاری نشست وصول نشده بود، توصیه کردیم که کاندیداها، نظر ابلاغی حراست وزارت صنعت را مدنظر قرار دهند و بر این اساس اعلام کاندیداتوری کنند. البته اگر کاندیدایی وفق برداشت شخصی یا نامه صادره اتاق ایران اقدام دیگری کند، مسئولیت آن متوجه خود اوست و انجمن پاسخگو نخواهد بود.

سنجابی با اشاره به ادامه نشست با هدف انتخاب رئیس اتاق ایران، گفت: سه نفر برای ریاست اتاق ایران اعلام کاندیداتوری کردند که درنهایت بعد از شمارش آرا، از مجموع ۴۲۶ رأی، حسین سلاح ورزی با کسب ۲۶۵ رأی به‌عنوان رئیس اتاق ایران انتخاب شد و یونس ژائله با ۹۵ رأی و حسین پیرموذن با ۶۲ رأی از گردونه انتخابات خارج شدند.

دبیر انجمن نظارت بر انتخابات اتاق ایران ادامه داد: بعد از مشخص شدن رئیس، انتخاب ۴ نایب‌رئیس در دستور کار قرار گرفت که ۱۷ نفر برای آن اعلام کاندیداتوری کردند و بعد از معرفی ۲ دقیقه‌ای برنامه‌های هر کاندیدا، درنهایت بعد از شمارش آرا، محمدرضا بهرامن با ۲۱۳ به‌عنوان نایب‌رئیس اول، پیام باقری با ۱۶۷ رأی به‌عنوان نایب‌رئیس دوم، صمد حسن‌زاده با ۱۶۲ رأی نایب‌رئیس سوم و قدیر قیافه با ۱۶۰ رأی به‌عنوان نایب‌رئیس چهارم انتخاب شدند.

سنجابی با اشاره به اینکه بلافاصله انتخاب خزانه‌دار اتاق ایران در دستور کار قرار گرفت، افزود: ۴ نفر برای این سمت کاندید شدند و بعد از اعلام دو دقیقه‌ای برنامه‌ها و انجام رأی‌گیری، درنهایت عبدالله مهاجر با کسب ۱۵۲ رأی به‌عنوان خزانه‌دار اتاق ایران انتخاب شد.

او ادامه داد: درنهایت، انتخابات منشی با ۳ کاندیدا ادامه پیدا کرد که کیوان کاشفی با ۲۳۶ رأی به‌عنوان منشی اتاق تعیین شد.

دبیر انجمن نظارت بر انتخابات اتاق ایران گفت: به دنبال برگزاری انتخابات هیات رئیسه اتاق ایران، حسین سلاح‌ورزی، به‌عنوان رئیس، محمدرضا بهرامن، نایب‌رئیس اول، پیام باقری، نایب‌رئیس دوم، صمد حسن‌زاده، نایب‌رئیس سوم، قدیر قیافه، نایب‌رئیس چهارم، عبدالله مهاجر، خزانه‌دار و کیوان کاشفی به‌عنوان منشی انتخاب شدند و فعالیت آن‌ها از امروز آغاز شد.

او افزود: درنهایت، نخستین نشست از دوره دهم هیات نمایندگان اتاق ایران با توضیحات پایانی حسین میرمحمد صادقی، رئیس انجمن نظارت بر انتخابات اتاق ایران و امضای صورت‌جلسات توسط هیات رئیسه اتاق ایران به پایان رسید.

منبع: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران

عناوین برگزیده