تاریخ: ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۰:۰۱
بازدید: ۲۱۹
کد خبر: ۳۰۷۸۹
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
در نشست خبری فرماندار رفسنجان عنوان شد؛

از راه‌اندازی کارخانه اسید سرچشمه تا جذب 1.3میلیارد تومان در آبخیزداری رفسنجان

می متالز - فرماندار رفسنجان گفت: خوشبختانه کارخانه تولید اسید مس رفسنجان با اعتبار بالغ بر یک هزار و 800 میلیارد تومان به نتیجه رسیده و سالانه یکهزار تن اسید تولید می شود.
از راه‌اندازی کارخانه اسید سرچشمه تا جذب 1.3میلیارد تومان در آبخیزداری رفسنجان

به گزارش می متالز، علیار اسکندری‌نسب ظهر دیروز 21 اسفند ماه در نسست خبری اظهار کرد: سال گذشته در حوزه اعتبارات عمرانی ۳۴ میلیارد تومان اختصاص یافته بود و با توجه به اینکه در سال ۸۴ رفسنجان بر اساس شاخص ها، برخوردار محسوب می شد و به شهرستان اعتبار کم تخصیص می یافت که اعتبارات در سال آینده افزایش خواهد یافت.

 وی با بیان اینکه امسال حدود ۹۰ میلیارد تومان پروژه در حوزه حمل و نقل، راهداری، جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و ... در سطح شهرستان افتتاح شد، ادامه داد: امسال با توجه به دغدغه رهبری در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری اعتباراتی تخصیص یافت که سهم رفسنجان بیش از یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بود که جذب و طرح های خوبی هم اجرا شد و از نظر اجرای پروژه های منابع طبیعی رفسنجان در استان کرمان رتبه اول را دارد.

وی خاطرنشان کرد: از محل اعتبارات تهاتُری‌ نیز امسال توانستیم ۲۶ میلیارد تومان جذب کنیم و تنها شهرستان استان هستیم که در زمینه پرداخت کارانه پزشکان و پیراپزشکان‌ بدهی نداریم.

فرماندار رفسنجان بیان کرد: در ایام دهه فجر امسال بیش از ۵۶ میلیارد تومان پروژه در شهرستان افتتاح شد و نیز از ۷۰۰ تن قیر تخصیص یافته برای آسفالت در رفسنجان نیز امسال ۳۰۰ تن جذب شد ضمن اینکه ۲ هزار و ۳۰۰ مترمکعب آماده سازی آسفالت داشتیم.

اسکندری نسب ادامه داد: قرار بود اگر ۳ میلیارد تومان بودجه قیر روستایی تا ۲۰ اسفند امسال جذب شود دو برابر آن را تخصیص دهند که خوشبختانه این سهمیه برای روستاها جذب شد و می توان گفت در این راستا ۸ میلیارد تومان اعتبار قیر برای سال آینده تخصیص یابد.

فرماندار رفسنجان خاطرنشان کرد: در بحث بازآفرینی روستایی در روستاهای دره جوز، داوران و اودرج اقداماتی در حال انجام است و با انجام این امر روستا، نمای‌ قدیمی خود را حفظ و احیا می کند ضمن اینکه در جذب گردشگر مؤثر است.

 

راه‌اندازی کارخانه اسید سرچشمه با 1000تن تولید سالانه

فرماندار رفسنجان در بخش دیگری از نشست به کارخانه اسید مس سرچشمه اشاره کرد و گفت: خوشبختانه کارخانه تولید اسید مس رفسنجان با اعتبار بالغ بر یک هزار و 800 میلیارد تومان به نتیجه رسیده و سالانه یکهزار تن اسید تولید می شود و با رایزنی های انجام شده منابع ذخیره ای در رفسنجان و بندرعباس در حال ساخت است و در حال حاضر قیمت هر یک لیتر اسید تولید شده توسط کارخانه مس ۳۰۰ تومان است که امیدواریم سرمایه گذار جذب شود و این اسید به مصرف برسد.

اسکندری نسب به رفع مشکل پلاک ۲۰۹۴ اشاره و بیان کرد: از سال 53 تاکنون بیش از 4 هزار خانوار در رفسنجان در منازلی زندگی می کردند که فاقد سند بودند لذا با پیگیریهای صورت گرفته، سند این خانوارها از 20 روز گذشته در حال واگذاری به مردم است و این مشکل بعد از 44 سال حل شد و مردم می توانند سند زمین منزل خود را دریافت کنند.

وی در خصوص فعالیت های ورزشی در رفسنجان گفت: برای احیای زمین چمن ورزشی تختی یک میلیارد تومان بودجه جذب شد، سالن ورزشی جمعیت هلال احمر رفسنجان ویژه بانوان هم مورد بهره برداری قرار گرفت، 20 زمین چمن ورزشی هم در دست اقدام است و تعدادی به بهره برداری رسید.

وی عنوان کرد: برای اجرای پروژه هوشمند فاضلاب شهری رفسنجان اعتبار 800 میلیارد تومان صرف می شود که امید است این پروژه اجرا شود و از دغدغه های مردم که آرسنیک آب آشامیدنی آنها زیادتر از حد استاندارد است کاسته شود.

فرماندار رفسنجان ابراز داشت: در بحث جذب اعتبارات آبیاری تحت فشار هم  رفسنجان اولین شهرستانی است که بیشترین بودجه را برای یک هزار و 576 هکتار زمین پسته ای جذب کرده است.

وی افزود: از 34 میلیارد تومان پرونده اشتغال روستایی نزدیک به 20 میلیارد تومان در شهرستان جذب کردیم.

 

بیکاری موجب افزایش سرقت‌ شده است

فرماندار رفسنجان در بخش دیگری از این نشست خبری گفت: آنچه در این شهرستان موجب افزایش آمار سرقت‌ها شده آمار بالای بیکاری است و با توجه به وضعیت اقتصادی شهرستان و کاهش محصول این پیش‌بینی انجام شده بود.

اسکندری‌نسب افزود: چندین سرقت مسلحانه امسال توسط اتباع بیگانه در رفسنجان داشتیم که ظرف مدت 48 ساعت دستگیر شدند، و دیگر سرقت ها در زمینه طلا و جواهرات، سیم های مس، سیم های برق، مخابرات و ... بوده است.

فرماندار رفسنجان به بحث اشتغال رفسنجان اشاره و خاطرنشان کرد: در سال 96 بیش از 2 هزار و 727 شغل اعلام کردند که یکهزار و 134 شغل بالاتر از سهمیه در جهاد کشاورزی، بهزیستی، دانشگاه ها و ...  ایجاد کردیم و امسال نیز 2 هزار و 502 شغل سهمیه جذب داشتیم که تاکنون 2 هزار و 468 مورد بر اساس سامانه رصد شغل ایجاد کردیم؛ ضمن اینکه بر اساس سرشماری آمار سال 1395 آمار بیکاری رفسنجان 11 هزار نفر اعلام شده و سالانه تعدادی هم به این رقم اضافه می شود.

اسکندری نسب با اشاره به اینکه با اعتبار 12 میلیارد تومان مرکز چشم پزشکی رفسنجان احداث می شود بیان کرد: سالانه 40 میلیارد تومان پول حاصل از فروش محصولات پسته املاک دکتر رفیعی از شهرستان رفسنجان خارج می شد که با پیگیری ها توسط آقای فتاح رئیس کمیته امداد اذن شرعی از رهبری، مبنی بر اینکه درآمد املاک موقوفه دکتر رفیعی در شهرستان رفسنجان خرج شود گرفته شده و از سال آینده اجرایی می شود و به گفته فتاح اگر این اعتبار در رفسنجان خرج شود دیگر مستمری بگیر در این شهرستان نخواهیم داشت.

وی در مورد توزیع شکر در رفسنجان گفت: امسال 63 تن شکر وارد و در این شهرستان توزیع شد و برای ایام شب عید نوروز هم 6 تن دیگر در خواست شده که وارد و توزیع شود.

وی افزود: آثار بسیار زیادی در بحث گردشگری در رفسنجان وجود دارد و ستاد سهیلات نوروزی در این شهرستان آماده ارائه خدمات به مسافرین نوروزی است و سال گذشته بیش از 132 هزار نفر گردشگر داخلی و خارجی از ابنیه ها و آثار طبیعی و باستانی رفسنجان بازدید کرده اند.

اسکندری نسب در پاسخ به سئوالی در مورد نبود مسئول تعزیرات در رفسنجان اظهار داشت: به گفته مدیرکل تعزیرات استان، مسئول اداره تعزیرات رفسنجان اول فروردین معرفی خواهد شد.

وی در پاسخ به سئوالی در زمینه معرفی رئیس دانشگاه پیام نور که غیربومی است، گفت: انتخاب مدیران دانشگاه‌ها از سوی وزارت علوم انجام می‌شود و در این رابطه چهار ماه پیش تصمیم‌گیری شده بود.

فرماندار رفسنجان همچنین از طرح جمع آوری متکدیان در اواخر فرودین ماه سال آینده خبر داد.

منبع: ایسنا
عناوین برگزیده