تاریخ: ۰۵ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۴۰
بازدید: ۶۱
کد خبر: ۳۰۸۲۲۸
سرویس خبر : انرژی

انعقاد تفاهم‌نامه مشارکت در احداث تاسیسات آبرسانی به روستا‌های منطقه لنجان در اصفهان

‌می‌متالز - تفاهم‌نامه مشارکت خیرخواهانه میان آبفای استان اصفهان و شرکت پالایش قطران زغال سنگ به منظور احداث تاسیسات آبرسانی به روستا‌های منطقه لنجان منعقد شد.

به گزارش می‌متالز، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در این مراسم با بیان اینکه از ۱۲۰۰ روستای تحت پوشش این شرکت، آب شرب ساکنان حدود ۳۵۰ روستا در حال حاضر از طریق آبرسانی سیار تامین می‌شود، گفت: آبفای استان با هدف محرومیت‌زدایی تامین پایدار آب شرب روستا‌ها را در دستور کار قرار داده است که این امر با کمک و مشارکت نهادها، دستگاه‌ها، سرمایه‌گذاران و خیرین با سرعت بیشتری محقق می‌شود.

"حسین اکبریان" ابزار امیدواری کرد: با همکاری شرکت پالایش قطران زغال سنگ، احداث تاسیسات آب روستا‌های لنجان در کمترین زمان عملیاتی شود، تصریح کرد: برای آبرسانی به روستا‌های منطقه لنجان نیاز به حفر ۲ حلقه چاه، تجهیز ۳ حلقه چاه، اجرای ۱۳ کیلومتر خط انتقال آب و نیز احداث یک باب مخزن ذخیره آب به ظرفیت هزار متر مکعب است.

وی، افزود: طی این مشارکت خیرخواهانه مقرر شد شرکت قطران منابع مالی احداث مخزن هزار مترمکعبی را تامین نماید.

اکبریان، افزایش ظرفیت مخازن آب در اصفهان را بسیار ضروری دانست و گفت: در حال حاضر ظرفیت مخازن ذخیره آب در اصفهان ۵۰ درصد استاندارد تعریف شده است، بنابراین برای تامین آب شرب پایدار احداث مخازن ذخیره آب باید به طور جدی در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه طرح توسعه‌ای آبفا دون مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش‌های مختلف دربازه زمانی کوتاه امکان‌پذیر نیست، خاطرنشان ساخت: مسولیت اجتماعی ایجاب می‌کند برای ارتقای سطح رفاه و بهداشت مردم و کسب رضایت‌مندی آن‌ها زمینه‌های اجرای طرح توسعه‌ای آبفا با همکاری، مشارکت و تعامل بسیاری از دستگاه‌ها نهاد‌ها و سرمایه‌گذاران و به ویژه خیرین مهیا شود.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده