تاریخ: ۲۲ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۳۰
بازدید: ۲۱۶
کد خبر: ۳۱۰۱۱۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
۲۴ ساعت پس از گم شدن مهندس جوان در کویر، جسد وی توسط امدادگران هلال‌احمر پیدا شد

مرگ کاشف معدن در کویر لوت

‌می‌متالز - تلاش کاشف معدن برای یافتن معدنی جدید در کویر لوت برای او گران تمام شد و بعد از ۲۴ ساعت سرگردانی در کویر جانش را از دست داد.

به گزارش می‌متالز، شامگاه دوشنبه ۱۹ تیرماه امسال ۲ مهندس معدن برای کشف معدنی تازه به ۶۰ کیلومتری جنوب کویر لوت رفتند. آن‌ها بعد از انجام تحقیقات و بررسی نقشه‌هایی که در اختیار داشتند برای یافتن معدن مورد نظرشان در کویر به راه افتادند. هر کدام از آن‌ها مسیر جداگانه‌ای را انتخاب کرد و از یکدیگر جدا شدند.

ساعتی بعد یکی از مهندسان به جایی که جست‌وجو را از آنجا آغاز کرده بود برگشت؛ اما از همکارش خبری نشد. او کمی صبر کرد و کم کم نگران دوستش شد و با این گمان که مبادا برای او اتفاقی افتاده باشد با شماره ۱۱۲ سازمان امداد و نجات هلال احمر تماس گرفت و ضمن توضیح دادن ماجرا از امدادگران کمک خواست.

از دقایقی بعد تیم‌های عملیاتی هلال احمر خوسف واقع در استان خراسان جنوبی همراه با مأموران انتظامی جست‌وجو‌های خود برای یافتن مهندس گمشده را آغاز کردند. آن‌ها زمان زیادی در اختیار نداشتند و به‌دلیل گرمای بیش از حد هوا در این منطقه ممکن بود طولانی شدن عملیات و نامعلوم بودن وضعیت مرد گمشده به قیمت جان او تمام شود.

به همین دلیل در ادامه گروه‌های بیشتری به تیم جست‌وجو افزوده شدند و جست‌وجو‌ها با نیرو‌های بیشتری ادامه پیدا کرد تا اینکه ۲۴ ساعت بعد از آغاز عملیات، امدادگران پیکر بی‌جان مهندس گمشده را در کویر کشف کردند. شواهد نشان می‌داد او به‌دلیل شرایط آب و هوایی و گرمای بیش از حد کویر لوت جان باخته است.

محمد ولی زاده، رئیس جمعیت هلال احمر خوسف با بیان جزئیات این حادثه تلخ گفت: در این عملیات که ۲۴ ساعت به طول انجامید ۶ تیم امدادی از شهرستان‌های بیرجند، خوسف و بشرویه حضور داشتند که متأسفانه معلوم شد این مهندس معدن جانش را از دست داده است که پیکر او به نیرو‌های انتظامی تحویل داده شد. او در ادامه گفت: از گردشگران و گروه‌های اکتشاف خواهش می‌کنم درصورت سفر به کویر، موقعیت‌شان را به هلال احمر و نیروی انتظامی اعلام کنند تا درصورت بروز چنین حوادثی شرایط جست‌وجو آسان‌تر شود.

منبع: سلامت نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده