تاریخ: ۲۴ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۴۹
بازدید: ۱۰۰
کد خبر: ۳۱۰۲۲۵
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
معاون وزیر صمت خبر داد:

صادرات سالیانه ۲ میلیون دلاری در صنعت آسانسور/ ایجاد اشتغال برای ۵۰ هزار نفر در صنعت آسانسور و پله برقی

‌می‌متالز - معاون ماشین‌آلات وزارت و تجهیزات صمت با اشاره به اینکه ۴۰۰ شرکت صنفی در صنعت آسانسور و پله برقی فعال است، گفت: صادرات صنعت آسانسور سالیانه ۲ میلیون دلار است.

به گزارش می‌متالز، «سیدمحمد موسوی» معاون ماشین‌آلات وزارت و تجهیزات صمت، در آیین افتتاحیه دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت آسانسور، ضمن بیان مطلب فوق گفت: صنعت آسانسور در کشورمان نوپا نیست و با تعاملات در صدد توسعه صادرات هستیم.

وی با بیان اینکه صادرات صنعت آسانسور، سالیانه ۲ میلیون دلار است، اما به‌دنبال تقویت و توسعه صادرات به کشور‌های مختلف هستیم، افزود: صنعت آسانسور و پله برقی با ایجاد اشتغال برای ۵۰ هزار نفر فعال است.

معاون ماشین‌آلات وزارت و تجهیزات صمت با اشاره به اینکه ۴۰۰ شرکت صنفی در صنعت آسانسور و پله برقی فعال است، خاطرنشان کرد: ۵۰ شرکت دارای پروانه بهره‌برداری از وزارت صمت است. در این بین،۳۰ شرکت دانش‌بنیان در صنعت آسانسور و پله برقی فعال هستند که از تکنولوژی‌ها روز استفاده می‌کنند.

وی با اشاره ظرفیت نصب سالیانه ۸۰ هزار تجهیز در صنعت آسانسور، تصریح کرد: این اقدام کار بزرگی بود که در مسکن مهر رقم خورد و امیدوارم در نهضت ملی مسکن نیز این ظرفیت افزایش یابد.

موسوی همچنین گفت: سالیانه ۳۰ هزار تجهیز صنعت آسانسوری پله برقی استفاده می‌شود که با رونق صادرات و ساخت مسکن می‌توانیم شاهد افزایش استفاده از این صنعت باشیم.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده