تاریخ: ۲۴ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۵۷
بازدید: ۱۵۲
کد خبر: ۳۱۰۲۸۵
سرویس خبر : آهن و فولاد

توقف روند صعودی قیمت میلگرد در بازار داخلی چین به دلیل تقاضا ضعیف

‌می‌متالز - تازه‌ترین گزارش از بازار جهانی فولاد از توقف روند صعودی قیمت میلگرد در بازار داخلی چین به دلیل تقاضا ضعیف حکایت دارد.

به گزارش می‌متالز، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، روند صعودی قیمت میلگرد در بازار داخلی چین به دلیل تقاضای ضعیف ساخت و ساز به دلیل شرایط نامساعد جوی، متوقف شده است.

داخلی چین

ارزیابی روزانه فست‌مارکتز نشان می‌دهد شاخص قیمت بیلت فولادی داخلی شرق چین EX wh در بازه ۳٫۵۹۰ تا ۳٫۶۱۰ یوان (۴۹۸ تا ۵۰۱ دلار) به ازای هر تن بود. این شاخص در مقایسه با روز قبل بدون تغییر گزارش شد.

تقاضای کاربر نهایی چینی به دلیل دمای بالا یا باران شدید در مناطق چندین شهر در استان ژجیانگ که ۴۰ درجه سانتیگراد ثبت گردیده بود، تضعیف شد. در حالی که بارش شدید باران در روز‌های سه شنبه و چهارشنبه برخی شهر‌های استان هنان را تحت تاثیر قرار داد..

برخی منابع بازار گفتند که آب و هوای نامساعد حمل و نقل میلگرد را کند کرده و ساعات کار در کارگاه‌های ساختمانی را کاهش داده است. یک منبع تجاری در شانگهای گفت که حجم تحویل روزانه میلگرد به خارج از انبار آن‌ها بیشتر از ۵۰۰ تن نبود.

زمزمه در بازار

برخی از شرکت‌های تجاری امروز سهام میلگرد خریدند، زیرا انتظار دارند قیمت‌های اسپات افزایش یابد. شاید حتی با قیمت‌های قرارداد فیوچرز میلگرد اکتبر افزایشی شود. یک منبع معامله گر ثانویه در شانگهای در این باره گفت: تقاضای مجدد تا حدی از ضرر کمبود تقاضای کاربر نهایی را جبران می‌کند.

بیلت

براساس ارزیابی روزانه فست‌مارکتز، شاخص قیمت بیلت داخلی EXW تانگشان با احتساب مالیات بر ارزش افزوده ۳٫۵۱۰ یوان به ازای هر تن بود. این شاخص در مقایسه با روز قبل بدون تغییر باقی ماند.

معاملات بورس شانگهای

همچنین معاملات فیوچرز ماه اکتبر ر برای میلگرد در بورس کالای شانگهای با رشد ۳۷ یوانی نسبت به قیمت توافقی روز قبل ۳٫۷۱۶ یوان انجام شدند.

منبع: فولادبان

عناوین برگزیده