تاریخ: ۳۰ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۹:۲۱
بازدید: ۷۳
کد خبر: ۳۱۲۰۰۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
استاندار آذربایجان‌غربی:

بهبود فعالیت گمرکات رکن مهم بارور شدن مزیت تجارت بین‌الملل آذربایجان غربی است

‌می‌متالز - استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه این استان، ظرفیت بسیار زیادی در حوزه تجارت بین‌الملل دارد و وجود ۹ گمرک موید این ظرفیت است، گفت: برای توسعه فعالیت‌های حوزه گمرک نیاز است زمینه ارتقای لجستیکی، نیروی انسانی و همچنین تفویض اختیارات به استان فراهم شود.

به گزارش می‌متالز، محمدصادق معتمدیان پنجشنبه شب در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان غربی که با حضور محمد رضوانی فر رییس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، افزود: تجربه موفقی در حوزه بهبود رویه‌ها در مرز تمرچین داشتیم که موجب ارتقای شاخص‌های صادراتی در این مرز با اقلیم کردستان شد.

وی اضافه کرد: ۲۴ ساعته شدن فعالیت مرز، حذف بخشی از ترانشیپمنت، بازگشایی مرز کیله و بهبود زیرساخت‌های منتهی به مرز‌ها از جمله اقداماتی است که در مرز‌های جنوبی استان انجام شده و همچنان تداوم دارد.

معتمدیان ادامه داد: یکی از اقداماتی که باید در مرز‌ها به ویژه مرز‌های آذربایجان غربی صورت گیرد، بهبود تصمیم‌گیری‌ها و مدیریت واحد در گمرکات است که زمینه تسریع فعالیت‌های مرزی و تجاری را موجب می‌شود.

استاندار آذربایجان‌غربی اظهار کرد: همچنین راه اندازی ایکس ری کامیونی در مرز‌های استان در راستای بررسی دقیق و سریع روند صادرات و واردات بسیار ضروری است که امیدواریم این امر با نگاه ویژه مدیریت گمرکات کشور تسریع شود.

معتمدیان با اشاره به وجود سه مرز با ترکیه در این استان گفت: سعی داریم ۲ مرز دیگر در سلماس و چالدران راه اندازی کنیم که می‌تواند در روند توسعه صادرات و واردات با این کشور بسیار موثر باشد.

وی تاکید کرد: در خصوص مرز کیله سردشت هم سعی داریم زمینه تبدیل آن به پایانه مرزی را فراهم کنیم.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)

عناوین برگزیده