تاریخ: ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۵۹
بازدید: ۱۵۱
کد خبر: ۳۱۴۱۱۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
معاون وزیر صمت:

اولویت اول کشور در بخش معدن توسعه صنایع فرآوری است

‌می‌متالز - معاون معادن و فراوری مواد وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: اولویت اول کشور در بخش معدن توسعه صنایع فرآوری است و صادرات مد نظر نیست.

به گزارش می‌متالز، رضا محتشمی پور شامگاه سه شنبه در حاشیه افتتاح نمایشگاه بین المللی معدن، صنایع معدنی، فرآوری مواد معدنی، ماشین آلات معدنی و راهسازی و تجهیزات وابسته استان افزود: حدود ۱۲ هزار محدوده معدنی در کشور وجود دارد که از این تعداد به‌طور تقریبی بیش از ۲ سوم را معادن کوچک تشکیل می‌دهد.

وی اضافه کرد: بار اصلی تولید معادن کشور بر دوش کمتر از ۳۰ معدن است و در این میان چهار هزار معدن غیر فعال در کشور وجود دارد که عمدتا کوچک بوده و در زمینه ساختمانی، شن و ماسه فعالیت می‌کند.

این مسوول چالش‌های پیش رو‌ی معادن کشور را رکود بازار به ویژه در طی سال‌های گذشته عنوان کرد و گفت: این موضوع به ویژه در بخش ساختمانی بیشتر نمود داشته و در واقع معادن کوچک را دچار مشکل کرده است.

وی اظهار داشت: همچنین محدودیت‌هایی که در سال‌های قبل در زمینه تامین ماشین آلات مورد نیاز ایجاد شد ه بود، هر چند با ساز و کار‌هایی رفع شد، اما اثرات آن باقی مانده است.

نمایشگاه بین المللی معدن، صنایع معدنی، فرآوری مواد معدنی، ماشین آلات معدنی و راهسازی وتجهیزات وابسته شامگاه سه شنبه با حضور معاون وزیر صمت و مسوولان استانی در محل نمایشگاه‌های بین المللی کاسپین این استان افتتاح شد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) زنجان

عناوین برگزیده