تاریخ: ۰۹ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۱:۰۰
بازدید: ۱۱۸
کد خبر: ۳۱۶۱۱۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیرعامل هلدینگ غیر بورسی مطرح کرد:

درخواست ایفای وظیفه تنظیم‌گری دولت در حوزه معادن و تدوین سند تحول دیجیتال

‌می‌متالز - مدیرعامل هلدینگ معدنی غیر بورسی خواستار انجام وظیفه ذاتی دولت مبنی بر تنظیم گری در روابط تولید و مقررات معادن گفت: معدن‌کاران باید سند تحول دیجیتال حوزه معدن را تدوین کنند.

به گزارش می‌متالز، ابراهیم جمیلی مدیرعامل هلدینگ صنعتی زرین در دومین همایش و نمایشگاه معدن‌کاری دیجیتال گفت: دولت برای مطالبه حقوق از معدن کاران برخی پیش نیاز‌ها دارد. دولت باید امکان رونق گرفتن اقتصادی فعالیت‌های حوزه معدن را مهیا کند و گرنه نمی‌توان به تکالیف پرداخت. باید افق‌های تحول را شناسایی، رصد و به دانش روز جهانی مجهز شد.

وی افزود: باید بطور دقیق چالش‌های حوزه معدن کاری را پیگیری کرد. در آینده نه‌چندان دور اگر به‌سرعت به بنیان‌های دیجیتالی لازم مسلح نشد، فاصله با کشور‌های معدنی جهان بسیار خواهد شد و دیگر سهمی از بازار‌های جهانی کامودیتی‌ها نخواهیم داشت. دولت صرفا به فکر دریافت حقوق دولتی است و به این فکر می‌کند چه معادنی سوددهی بیشتری دارند تا از آن‌ها حقوق معدنی بیشتری اتخاذ کند.

این فعال باسابقه حوزه معدن ادامه داد: در خلأ توجه دولت به این حوزه حیاتی، معدن‌کاران باید سند تحول دیجیتال حوزه معدن را تدوین کنند. هوشمند سازی این حوزه باید در اولویت باشد. در دوران همه گیری کرونا، شرکت‌ها و بنگاه‌هایی که به زیربنای مستحکم دیجیتالی تکیه داده بودند، سوددهی را در تراز‌های مالی ثبت کردند یا ارزش سهام آن‌ها تقویت شد.

جمیلی با اشاره به عدم درخواست نقدینگی و بودجه از دولت تصریح کرد: از دولت انتظار می‌رود به وظیفه ذاتی مبنی بر تنظیم گری در روابط تولید و مقررات این حوزه بپردازد. در نمایشگاه‌های مرتبط با این حوزه، استارت آپ‌های پرشماری منتظر ورود دولت برای تسهیل فعالیت‌های اقتصادی هستند، اما تمامی ایده‌ها و مصوبات به‌ظاهر رونق بخش، صرفا روی کاغذ باقی می‌ماند. هیچ زیرساختی بدون آموزش مطلوبیت ندارد. حتی تحول دیجیتال هم بدون فراهم کردن آموزش بهینه برای نیروی انسانی میسر نیست. پس برای هر تحولی باید زمینه را برای تحول آموزشی مطلوب در منابع انسانی فراهم کرد.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده