تاریخ: ۲۰ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۲۲
بازدید: ۱۲۰
کد خبر: ۳۲۰۱۶۹
در پنل تخصصی با حضور معاون برنامه ریزی و توانمندسازی ایمیدرو مطرح شد؛

ارایه برنامه‌های زیرساختی برای تحول دیجیتال/ تلاش برای تسهیل در شکل گیری شرکت‌های بزرگ در اقتصاد دیجیتال

‌می‌متالز - پنل تخصصی ارایه چالش‌ها و پیاده سازی نظام تحول دیجیتال در شرکت‌های معدن و صنایع معدنی با مدیریت سمیه خلوصی معاون برنامه ریزی و توانمندسازی ایمیدرو برگزار شد.

به گزارش می‌متالز، در این نشست حسین خسرو پور مدیر کل دفتر نوآوری و حمایت از سرمایه گذاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، رضا سلطانعلی زاده دستیار معاون علمی رییس جمهور و توسعه بازار دانش بنیان‌ها و مدیر کل دفتر توسعه اقتصاد وزارت صمت و نیز محمد ناظمی هرندی معاون تکنولوژی شرکت فولاد مبارکه حضور داشتند.

حسین خسروپور مدیر کل دفتر فناوری و حمایت از سرمایه گذاری وزارت ارتباطات، به برنامه‌های ارایه زیرساخت‌های ICT برای اقتصاد دیجیتال پرداخت و گفت: هدف این است که این زیرساخت‌ها در برنامه هفتم توسعه مهیا شود.

خسروپور یادآور شد: کشور‌های جهان به طور متوسط ۴.۵ درصد از تولید ناخالص داخلی را برای ایجاد زیرساخت‌های اقتصاد دیجیتال اختصاص می‌دهند که این رقم برای ایران ۴ درصد است و نشان از آن دارد در این شاخص فاصله چندانی با متوسط دنیا نداریم.

وی افزود: در لایه اخر (پلتفورم ها) و اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی فاصله قابل توجهی با متوسط جهانی داریم که البته برنامه‌های برای کاهش این فاصله طراحی و اجرا شده است.

وی در ادامه گفت: از سال ۱۴۰۰ کارگروه اقتصاد دیجیتال در هیات دولت با هدف کمک به توسعه این بخش ایجاد شده است.

وی افزود: تاکنون ۵مصوبه برای رشد اقتصاد دیجیتال از سوی این کارگروه صادر شده که سه لایه مختلف شامل تحقیق و توسعه با مسوولیت وزارت علوم، توسعه کارآفرینی و کسب و کار با راهبری معاونت علمی ریاست جمهوری و در نهایت کمک به شرکت‌های دانش بنیان و شرکت‌های کوچک و متوسط این حوزه را دارد.

به گفته وی، بودجه‌ای که به این حوزه اختصاص دارد با هدف توسعه اشتغال در قانون بودجه پیش بینی شده است.

خسروپور تاکید کرد: یکی از اهداف کارگروه این است که شرکت‌های بزرگ در حوزه اقتصاد دیجیتال شکل گیرد.

در انتهای این پنل، سوالاتی درباره رفع چالش‌های تحول دیجیتال از سوی حاضران مطرح و سوالات مربوطه از سوی اعضای پنل پاسخ داده شد.

نخستین همایش بین المللی تحول دیجیتال در حوزه فولاد، معدن و صنایع معدنی امروز به همت ایمیدرو در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد.

منبع: ایمیدرو

عناوین برگزیده