تاریخ: ۱۴ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۳۷
بازدید: ۱۰۰
کد خبر: ۳۲۲۸۹۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
امامی راد مطرح کرد:

راهکار‌های نخبگانیِ ثبات نرخ ارز استخراج شود

‌می‌متالز - نماینده مردم چناران در مجلس شورای اسلامی گفت:دولت باید در زمینه تثبیت نرخ ارز از نظر نخبگان اقتصادی استفاده کند.

به گزارش می‌متالز، حسین امامی راد، با اشاره به راهکار‌ها در زمینه تثبیت نرخ ارز گفت: عوامل متعددی در این بخش نقش داشته و با این حال یکی از راهکار‌ها توسعه روابط همسایگی و به اصطلاح دیپلماسی اقتصادی است که می‌تواند باعث مبادلات در قالب پیمان‌های پولی دو و یا چند جانبه شود.

وی در ادامه با اشاره به حذف ارز ترجیحی در کشور بیان کرد: در این فرآیند، از یک بخشی از ارز ترجیحی که در دست برخی از افراد می‌افتاد و به جایی اینکه به چرخه تولید برسد به سمت و سو‌های دیگری می‌رفت، جلوگیری شد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما باید در کنار برخی اقدامات موثر و بلندمدت در زمینه تثبیت نرخ ارز، برخی اقدامات علمی و کارشناسانه کوتاه مدت نیز مدنظر قرار دهیم، بیان کرد: دولت باید برای تحقق این بخش با به کارگیری از نظر نخبگان اقتصادی در حوزه و در دانشگاه، راهکار‌های ثبات نرخ ارز را استخراج کرده و مورد استفاده قرار دهد.

نماینده مردم چناران در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دولت باید راهکار‌هایی را در موضوع تثبیت نرخ ارز به کار گیرد تا اقتصاد کشور به سمت دلاریزه شدن کشیده نشود چراکه این امر می‌تواند ساختار‌های اقتصادی کشور را تحت تاثیر قرار دهد.

وی با بیان اینکه چند نرخی شدن ارز به مفاسد اقتصادی دامن خواهد زد، تاکید کرد: به واقع اخذ نظر نخبگان اقتصادی برای ثبات نرخ در بازار ارز امری ضروری بوده و باید به جد مورد توجه تیم اقتصادی دولت قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده