تاریخ: ۲۷ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۵:۴۲
بازدید: ۱۷۹
کد خبر: ۳۲۴۰۴۵
سرویس خبر : آهن و فولاد
با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت صورت گرفت؛

افتتاح و بهره‌برداری از خط نورد سرد شرکت نورد فولاد زرین شهرکرد

‌می‌متالز - محمد خوش‌خلق، مدیرعامل شرکت فولاد تاراز گفت: مجموع پروژه‌های فولاد تاراز زمینه اشتغال ۱۵۰ نفر را فراهم کرده است.

به گزارش می‌متالز، محمد خوش‌خلق، مدیرعامل شرکت فولاد تاراز با اشاره به سفر روز پنجشنبه عباس علی‌آبادی وزیر صمت به استان چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: وزیر صمت به همراه هیات همراه روز پنجشنبه ۲۵ آبان‌ماه به استان چهارمحال‌وبختیاری سفر کرد و بهره‌برداری و بازدید از پروژه‌های شرکت فولاد تاراز از جمله برنامه‌های وی در این سفر بود.

وی با بیان اینکه کار‌های توسعه‌ای در شرکت فولاد تاراز آغاز و در حال انجام است، افزود: بر این‌ اساس در حال حاضر خط نورد ۱۲۵۰ این شرکت آماده بهره‌برداری است و خط ۱۴۵۰ نیز دارای ۶۵ درصد پیشرفت است.

مدیرعامل شرکت فولاد تاراز با اشاره به اینکه در مجموع ظرفیت تولید ۲ خط نورد سرد شرکت فولاد تاراز ۵۰۰ هزار تن است، ادامه داد: تاکنون امکان تولید ۲۰۰ هزار تن فراهم شده و ۳۰۰ هزار تن دیگر با بهره‌برداری از خط ۱۴۵۰ تا سه ماه آینده ممکن می‌شود.

وی با اشاره به اجرای پروژه‌های بازیابی اسید و اسیدشویی شرکت فولاد تاراز نیز گفت: این ۲ پروژه نیز تاکنون با ۵۰ درصد پیشرفت در حال اجرا است.

خوش‌خلق با بیان اینکه مجموع پروژه‌های فولاد تاراز زمینه اشتغال ۱۵۰ نفر را فراهم کرده است، افزود: برای تأمین نیرو از افراد بومی استان چهارمحال‌وبختیاری استفاده کرده‌ایم.

وی هزینه اجرا و بهره‌برداری از پروژه‌های خط نورد ۱۲۵۰، خط نورد ۱۴۵۰، اسیدشویی و بازیابی اسید را یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

مدیرعامل شرکت فولاد تاراز همچنین به پروژه در دست اجرای تصفیه پساب این شرکت نیز اشاره کرد و گفت: پساب موردنیاز این پروژه قرار است از بهرام‌آباد تأمین شود و با اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومانی بهره‌برداری خواهد شد.

وی در خصوص تولیدات شرکت فولاد تاراز نیز گفت: در این شرکت محصولات خط گالوانیزه خود شرکت تأمین می‌شود و مازاد تولید نیز برای دیگر کارخانجات ارسال می‌شود.

وی افزود: مجموع ظرفیت تولید خط نورد سرد فولاد زرین ۵۰۰ هزار تن، ورق سرد است که تا سه ماه آینده به بهره‌برداری کامل می‌رسد.

مدیرعامل شرکت فولاد تاراز با بیان اینکه این شرکت سال گذشته ۲.۵ میلیون دلار صادرات داشته است، ابراز کرد: صادرات این شرکت در سال جاری تاکنون ۵ میلیون دلار بوده و تا پایال سال به ۱۰ میلیون دلار و معادل ۷۵ درصد افزایش خواهد رسید.

وی با اشاره به اشتغال‌زایی مستقیم برای ۱۵۰ نفر از جوانان شهرکرد در این پروژه گفت: تاکنون ۵۰ نفر آموزش دیده و شاغل شده‌اند و ۱۰۰ نفر نیز مراحل استخدام آن‌ها انجام شده و در حال آموزش هستند.

خوش خلق با بیان اینکه تاکنون ۹۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در فولاد تازار انجام شده و معادل همین اعتبار برای بهره‌برداری کامل نیاز داریم، اضافه کرد: همچنین یکی از مطالبات ما تخصیص سهمیه بیشتر ورق است که انتظار داریم این سهمیه به میزان کافی تخصیص یابد.

منبع: چیلان

عناوین برگزیده