تاریخ: ۰۶ آذر ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۵۱
بازدید: ۶۵
کد خبر: ۳۲۵۳۸۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
متفکرآزاد:

اقتصاد دانش پایه موجب تحرک کلان در امور اقتصادی خواهد شد

‌می‌متالز - نماینده مردم تبریز و آذرشهر و اسکو گفت:مجلس در برنامه هفتم توسعه سعی کرد تا به صورت مسئله محور به موضوع اقتصاد دانش پایه نگاه کند.

به گزارش می‌متالز، روح‌الله متفکر‌آزاد، با اشاره به سهم اقتصاد دانش پایه در برنامه هفتم توسعه گفت: ما در برنامه‌های مختلف و در سال‌های پیشین سهم بسیار جدی برای اقتصاد دانش پایه در نظر گرفتیم و در برنامه هفتم توسعه نیز به این مهم توجه شد.

نماینده مردم تبریز و آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مجلس در برنامه هفتم توسعه سعی کرد تا به صورت مساله محور به موضوع اقتصاد دانش پایه نگاه کند. در حال حاضر کشور یک بازار مصرف حدود ۶۰۰ میلیونی در ۱۵ کشور پیرامونی دارد.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: این بازار مصرفی کالا‌های دانش بنیان زمانی برای ما جذابیت بیشتری پیدا می‌کند که می‌دانیم تعداد بالای تحصیلکردگان منطقه را ما داریم؛ جوانانی که ابتکار محور بوده و فناوری و دانش دارند و به خاطر همین هم هست که ما شاهد مهاجرت تحصیلکردگان هستیم چراکه این افراد می‌خواهند به سمت بازار‌های جذاب برای فعالیتشان حرکت کنند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما در برنامه هفتم توسعه تلاش کردیم جذابیت در رشته‌های خاص به ویژه در پیشران‌های فناوری را لحاظ کنیم تا این بچه‌ها در ایران با مشارکت بخش خصوصی فعالیت کنند.

وی با بیان اینکه اقتصاد دانش پایه، اقتصاد ما را به حرکت درمی آورد، اظهار کرد: ثروتی که ما از دانش به دست می‌آوریم ثروت ثروت پایدار است.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده