تاریخ: ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۱:۳۸
بازدید: ۵۳
کد خبر: ۳۳۵۳۱۰
سرویس خبر : صنایع کوچک

افزایش قاچاق سازمان‌یافته لوازم‌خانگی

‌می‌متالز - معاون وزیر صمت ضمن اشاره به افزایش قاچاق سازمان‌یافته لوازم خانگی و عرضه محصولات تقلبی طی ماه‌های اخیر، گفت: در فضای‌مجازی نیز شاهد تبلیغات برای فروش کالا‌ها هستیم که در حکم کلاهبرداری است.

به گزارش می‌متالز، محمدمهدی برادران، معاون صنایع عمومی وزیر صمت در مورد مقابله با لوازم‌خانگی قاچاق، اظهار کرد: متاسفانه به‌صورت سازمان‌یافته قاچاق لوازم‌خانگی و عرضه محصولات تقلبی در ماه‌های اخیر افزایش‌یافته که موجب گلایه تولیدکنندگان شده‌است، زیرا امسال رشد تولید داشته ایم. وی با بیان اینکه طی یک سال‌گذشته قیمت لوازم‌خانگی افزایش نیافته‌است، افزود: با هماهنگی تولیدکنندگان تلاش کردیم که در قالب جشنواره‌های مختلف و با ارائه تخفیف نقدی و تسهیلات فروش و... زمینه را برای فروش بیشتر فراهم کنیم تا مردم کالا‌های اصل با ضمانت بخرند و مجبور به خرید کالا‌های قاچاق بدون ضمانت نشوند. برادران ادامه داد: ما همه تلاش خود را برای فروش بیشتر محصولات داخلی به‌کار بسته ایم، اما مردم هم باید توجه کنند خرید کالایی که ضمانت ندارد و ممکن است کالای تقلبی به‌نام اصلی باشد، ولو اینکه قیمتش کمتر باشد متضاد با حقوق مصرف‌کننده است.

وی تاکید کرد: شبکه فروش لوازم‌خانگی بسیار گسترده است؛ این کالا‌ها قیمت مصوب دارند و در قالب جشنواره‌های مختلف عرضه می‌شوند، خدمات نصب دارند و در مجموع می‌توانند رضایت مستمر مشتری را جلب کنند. معاون وزیر صمت به کلاهبرداری‌های صورت‌گرفته در فضای‌مجازی اشاره کرد و افزود: متاسفانه جای گلایه دارد که در فضای‌مجازی مدیریت درستی درخصوص تبلیغات صورت نمی‌گیرد و برخی تبلیغاتی که انجام می‌شود در حکم کلاهبرداری است. وی گفت: در برخی از این تبلیغات مشاهده می‌شود که حتی هزینه پست از قیمت کالا بالاتر است!

یا اینکه برخی از قطعات جنبی گران‌تر از خود کالاست. متاسفانه در فضای‌مجازی نتوانسته‌ایم یک نظام نظارتی بر انواع تبلیغات را حاکم کنیم.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده