تاریخ: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۳:۴۹
بازدید: ۴۳
کد خبر: ۳۳۹۲۸۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون وزیر صمت تاکید کرد:

توسعه تامین مالی زنجیره‌ای در راستای جهش تولید/ هدفگذاری توسعه بازار‌های صادراتی تولیدات داخلی

‌می‌متالز - معاون وزیر صمت اعلام کرد که در راستای کاهش نقدینگی و تامین سرمایه در گردش واحد‌های تولیدی، سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اجرای برنامه تامین مالی زنجیره‌ای در خوشه‌های صنعتی را از سال‌های قبل در دستور کار خود قرار داده است.

به گزارش می‌متالز، «فرشاد مقیمی» معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، در نشست هماهنگی اجرای طرح تامین مالی زنجیره‌ای در خوشه‌های صنعتی که با حضور شرکت‌های سککوک، صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک، آبادگران و معاونین صنایع و عاملین توسعه خوشه‌های کسب‌وکار برگزار شد، گفت: با عنایت به سیاست‌های بانک مرکزی در مهار تورم و پیگیری توسعه ابزار‌های نوین تامین مالی از جمله تامین مالی زنجیره‌ای در راستای کاهش نقدینگی و تامین سرمایه در گردش واحد‌های تولیدی، این سازمان اجرای برنامه تامین مالی زنجیره‌ای در خوشه‌های صنعتی را از سال‌های قبل در دستور کار خود قرار داده است.

وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌ها و ویژگی‌های متفاوت خوشه‌های صنعتی باید مدل‌های تامین مالی زنجیره‌ای مختص هر خوشه طراحی، تدوین و عملیاتی شود.

معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، همچنین بر استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی در اجرای این برنامه تاکید کرد.

در ادامه جلسه مدیر تامین منابع و جذب سرمایه سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به برنامه بانک مرکزی در سال ۱۴۰۳ و هدف گذاری تامین مالی ۳۵۰۰ میلیارد ریالی از طریق اوراق گام، برات الکترونیک، فاکتورینگ و کارت اعتباری با تسویه اوراق گام برای اجرای طرح تامین مالی زنجیره‌ای در خوشه‌های صنعتی اشاره داشت و تاکید کرد: این برنامه در ۱۱ استان و ۲۱ خوشه صنعتی در سال جاری عملیاتی خواهد شد و در ادامه نیز به سایر خوشه‌ها تسری خواهد یافت.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده