تاریخ: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۷:۳۹
بازدید: ۶۶
کد خبر: ۳۳۹۳۰۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

رشته معدن در هنرستان‌ها ایجاد می‌شود

‌می‌متالز - مدیر آموزش و پرورش سوادکوه گفت: رشته معدن برای نخستین بار در سوادکوه به شکل استانی ایجاد می‌شود.

به گزارش می‌متالز، هم‌زمان با آغاز هفته معلم علی خلیل‌نژاد، مدیر آموزش و پرورش شهرستان سوادکوه در گفتگو با خبرنگاران این شهرستان با بیان اینکه با توجه به آسیب‌های تربیتی رویکرد پیوست فرهنگی را در برنامه‌های مختلف آموزش و پرورش در نظر گرفته‌ایم، اظهار داشت: پیگیری برای تخصیص بودجه جهت نوسازی و خرید تجهیزات، لازم است انجام شود.

وی عنوان کرد: اگر چه در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان بودجه نوسازی و تجهیزات ۲ و نیم میلیارد تومان پیش‌بینی شد، اما علاوه بر آن یک و نیم میلیارد تومان نیز پیگیری کردیم که برای دو مدرسه‌ای که در سیل سال ۹۸ آسیب دیده بودند تخصیص پیدا کرد.

خلیل‌نژاد از فعالیت اردوگاه "سی پِی" بعد از ۳۰ سال، خبر داد و خاطرنشان کرد: برای اولین بار در اردوگاه سی‌پی که یکی از املاک آموزش و پرورش که فضایی بلاتکلیف بود، اکنون اردو‌های یک روزه دانش‌آموزی برگزار می‌شود. 

وی با توضیح اینکه ۵۰ مدرسه سوادکوه با کمک خیرین مورد رسیدگی قرار گرفت، یادآور شد: سال گذشته مجمع خیرین "مدرسه یار" تشکیل شد.

مدیر آموزش و پروش سوادکوه از دایر شدن مدرسه روستای "شیرکلا" بعد از ۲۰ سال خبر داد و گفت: سال گذشته مدرسه ابتدایی چند پایه بعد ۲۰ سال دوباره دایر شد که از مطالبات خانواده‌های سه روستا بود و اکنون با ۱۰ دانش‌آموز و یک مدیر آموزگار فعال است.

وی با اشاره به برنامه‌های فرهنگی و آموزشی آموزش و پرورش سوادکوه، عنوان کرد: تخصیص یک اتاق ورزش در مدرسه شهید دانشمند نوری بالازیرآب، همایش ۸۰۰ نفری دختران حاج قاسم در محوطه مدرسه شهید مطهری پل‌سفید، یادواره شهدای معلم و دانش‌آموز، طرح لاله‌های روشن، جشن تکلیف، انس با قرآن، افتتاح دفتر خبرگزاری پانا، تشکیل انجمن ورزش، اعتکاف دانش‌آموزی، المپیاد دانش‌آموزی، برگزاری بازی‌های بومی و محلی، پویش نذر حسینی دنبال شده است.

خلیل‌نژاد با بیان اینکه امروز وظیفه و رسالت آموزش و پرورش سوق دادن به سمت آگاهی از خدمات نظام در طول انقلاب است طرح راویان پیشرفت را اقدامی در این راستا برشمرد و اظهار داشت: در این طرح دانش‌آموزان و معلمان پیشرفت‌های ۴۵ ساله نظام را از نزدیک می‌بینند و ۶۰۰ نفر در راویان پیشرفت شرکت کردند. 

مدیر آموزش و پرورش سوادکوه از ایجاد رشته معدن در سوادکوه خبر داد و گفت: در بحث توسعه رشته‌ای برای نخستین بار در هنرستان شهید بهشتی بعد ۲۰ سال بنا داریم، رشته معدن را ایجاد کنیم و قرار است مکان‌های کارگاهی در قالب هنرستان‌های جوار ایجاد شود.

خلیل‌نژاد، گفت: رشته معدن برای اولین بار در سطح استان در سوادکوه به شکل استانی ایجاد می‌شود و با شرکت‌های معدنی شهرستان نشست‌هایی جهت همکاری داریم.

محمد اسدی‌بشلی، معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش سوادکوه نیز در این گفتگو با مطرح کردن برخی مسائل در بحث منابع انسانی و مالی، گفت: با توجه به محرومیت منطقه نیرو‌های جدیدی که وارد شهرستان می‌شوند بعد مدت کوتاهی انتقالی می‌گیرند و این یکی از مشکلاتی است که با آن مواجه هستیم.

وی بحث درآمد پایدار برای آموزش و پرورش سوادکوه را یکی از موارد مهم برشمرد و گفت: در برخی فضا‌های آموزشی ما، قابلیت تجاری‌سازی وجود دارد که با فرماندار شهرستان، شورا‌ها و شهرداران زیراب و پلسفید این موضوع را مطرح کردیم تا انجام شود.

قربانعلی راستا، معاونت پرورشی، مشاوره، تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش سوادکوه نیز با بیان اینکه اعتقاد ما بر این است که به گفتمان تربیت در شهرستان بها داده نشده و به دنبال گفتمان‌سازی در تربیت هستیم، گفت: اگر به گفتمان تربیت توجه شود خیلی از مشکلات حل می‌شود و همه معلمان نگاه تربیتی باید داشته باشند.

وی توجه به مقوله سرود‌های انقلابی در مدارس را با اهمیت برشمرد و بیان کرد: سرود انقلابی گفتمان‌ساز باشد، زبان انقلاب زبان هنر است.

راستا از راه‌اندازی دبیرخانه قرارگاه جهادی در آموزش و پرورش سوادکوه خبر داد و افزود: ۱۹ گروه جهادی دانش‌آموزی داریم و برنامه‌های شهرستان باید پیوست فرهنگی داشته باشد. 

معاونت پرورشی، مشاوره، تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش سوادکوه در مورد ایجاد نشاط در مدارس، گفت: ایجاد نشاط در مدارس از مهم‌ترین برنامه‌ها است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده