تاریخ: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۳:۰۴
بازدید: ۱۰۴
کد خبر: ۳۳۹۳۵۱
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران:

تولید مداوم کاتد مس در سونگون از خردادماه کلید می‌خورد

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت ملی مس ایران در بازدیداز مجتمع مس سونگون، در خصوص کارخانه هیپ لیچینگ این مجتمع گفت: پیمانکار این پروژه درصدد است تا تمام نواقص پروژه را تا آخر اردیبهشت‌ماه برطرف کندتا از خرداد ماه امسال، تولید مداوم کاتد مس در مجتمع مس سونگون انجام شود.

به گزارش می‌متالز به نقل از مس پرس، دکتر حسین مدرس‌خیابانی در حاشیه سفر به استان آذربایجان‌شرقی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مجتمع مس سونگون یکی از مجتمع‌های بزرگ مس با ذخایر غنی است که با ظرفیت حدود ۳۰۰ هزار تن کنسانتره در سال فعالیت دارد و همکاران فعال در این مجتمع با بهره‌گیری از ظرفیت دانش تخصصی و نوآوری، در تلاش برای افزایش تولید و تحقق شعار سال هستند.

وی با اشاره به آغاز تولید مستمر کاتد مس در قالب فرایند هیپ لیچینگ (فرآیند آبی) با ظرفیت حدود سه هزار تن در مجتمع مس سونگون افزود: ۲ کلان پروژه در مجتمع مس سونگون تعریف شده که یکی از این پروژه‌ها، بزرگ‌ترین مگا مدول تولید کنسانتره ایران تحت عنوان فاز سه کنسانتره مجتمع مس سونگون با ظرفیت ۴۵۰ هزار تن کنسانتره و ورودی ۲۱ میلیون تن ماده معدنی است و تاکنون بیش از ۲۵ درصد پیشرفت دارد.

مدرس‌خیابانی گفت: دیگر پروژه درحال اجرا در مجتمع مس سونگون، تولید کاتد از محل کنسانتره‌های تولیدی در درون این مجتمع است که با ظرفیت ۲۰۰ هزار تن، اکنون ۳۳ درصد پیشرفت دارد و برای تسریع در اجرای آن در تلاش هستیم.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با تلاش مدیریت و همکاران مجتمع مس سونگون و هم‌افزایی و همراهی مسوولان منطقه‌ای از جمله استاندار محترم، اولویت امروز کشور که سرمایه‌گذاری و به نتیجه رساندن طرح‌های توسعه‌ای و پروژه‌های نیمه تمام است، تحقق پیدا کند و توانیم خبر‌های خوشی در آینده برای مردم استان آذربایجان شرقی داشته باشیم.

وی افزود: ۲ برنامه‌محوری در شرکت ملی صنایع مس تعریف شده که یکی از آن‌ها رشد و پایداری تولید است که با همت همکاران پرتلاش ما، شاهد افزایش تولید در تمامی محصولات آن در سال ۱۴۰۳ خواهیم بود، البته تحقق این امر الزاماتی دارد که مدنظر قرار داشته و در این راستا برنامه‌ریزی لازم انجام گرفته است.

مدیرعامل شرکت ملی مس ایران بر ضرورت سرعت بخشیدن به طرح‌های توسعه‌ای تاکید کرد و گفت: در دیدار با برخی از پیمانکاران مقرر شد با برگزاری جلسات مستمر و پایش و رصد دقیق از طریق سیستم کنترل پروژه، اضافه کردن جبهه‌های کاری، تعداد نیروی کار و ماشین‌آلات و عقد قرارداد که البته بخشی از آن شامل تجهیزات خارجی است، به روند اجرای پروژه‌ها سرعت دهیم.

دکتر مدرس‌خیابانی در جریان سفر به آذربایجان شرقی، ضمن دیدار‌های جداگانه با حجت الاسلام علیرضا فضلی امام جمعه ورزقان و تراب محمدی معاون سیاسی اجتماعی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی، در مراسمی به مناسبت روز جهانی کارگر، از تلاش و همت شبانه‌روزی کارگران نمونه این مجتمع با اهدای لوح تقدیر قدردانی کرد.

منبع: مس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده