تاریخ: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۶:۳۵
بازدید: ۳۷
کد خبر: ۳۳۹۳۷۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

نظارت‌ها بر شرکت‌های بورسی برای واریز به موقع سود سهام عدالت چگونه است؟

‌می‌متالز - در حالی خردادماه امسال قرار است بخش دیگری از سود سهام عدالت واریز شود که مدتی قبل خبر‌ها حاکی از عدم واریز سود شرکت‌های بورسی به سازمان هدفمندی یارانه‌ها بود.

به گزارش می‌متالز، با وجود خبر‌های مختلف مبنی بر عدم واریز سود سهام عدالت توسط شرکت‌های بورسی، این سود قبل از نوروز برای مردم واریز شد، حال سووال اینجاست که نظارت‌ها بر این شرکت‌های بورسی چگونه است تا سود سهام عدالت به موقع واریز شود؟

ولی الله جعفری، رئیس اداره نظارت بر ناشران گروه شیمیایی و غذایی سازمان بورس و اوراق بهادار در این خصوص گفت: ۳۶ شرکت بورسی و ۲ شرکت غیربورسی سود خود را باید واریز کنند تا واریز سود سهام عدالت به موقع انجام شود.

وی ادامه داد: قبل از نوروز برخی از این شرکت‌ها برای تامین بودجه و سود حاصل از سهام عدالت با مشکلات مالی روبه‌رو بودند که با توجه به رفع بخشی از این مشکلات، قرار است خردادماه امسال بخش دیگری از سود سهام عدالت برای مردم واریز شود.

جعفری اضافه کرد: همکاران ما در اداره نظارت بر ناشران گروه شیمیایی و غذایی سازمان بورس و اوراق بهادار با ۳۶ شرکت بورسی به صورت مستمر ارتباط دارند و پیرو سپرده‌گذاری شرکت‌ها مدام پیگیر هستند تا سود این شرکت برای اداره واریز شود.

رئیس اداره نظارت بر ناشران گروه شیمیایی و غذایی سازمان بورس و اوراق بهادار در پاسخ به سووالی مبنی بر اینکه آیا مخابرات هم جزو شرکت‌هایی بود که با وجود بزرگ‌بودن شرکت مشکلات مالی داشت و نتوانست سود سهام خود را برای سهام عدالت قبل از نوروز واریز کند؟، گفت: مشکلات مالی به بزرگ و کوچک‌بودن شرکت‌ها ارتباطی ندارد، مخابرات هم ممکن است مشکلات خاصی داشته باشد، در واقع مشکل اصلی شرکت‌ها در ارتباطی است که با مشتریان خود دارند و مطالبات را نمی‌توانند دریافت کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده