تاریخ: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۳:۲۰
بازدید: ۱۱۴
کد خبر: ۳۳۹۴۲۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

امضاء قرارداد و آغاز عملیات اجرایی احداث کارخانه تولید نوار نقاله الشتر/ رویداد بزرگ صنعتی در دل منطقه‌ای محروم

‌می‌متالز - تسمه نوار نقاله استیل کورد از جمله محصولات استراتژیک صنایع معدنی ایران است، محصولی که اکنون در کشور تولید نمی‌شود و برای واردات آن میلیون‌ها دلار ارز سالانه از کشور خارج می‌شود.

به گزارش می‌متالز، سهامداران این شرکت شامل شرکت‌های سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات، فولاد سنگان، توکافولاد و تجلی با راهبری ایمیدرو و با تأسی از منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر جهش تولید و بهبود وضعیت اشتغال در منطقه‌ای عاری از هرگونه طرح صنعتی اقدام به ایجاد یک واحد بزرگ صنعتی بزرگ نموده‌اند.

احداث کارخانه تولید تسمه نوار نقاله استیل کورد و منجیددار الشتر از جمله اتفاقات مهم صنعتی در دل منطقه‌ای است که رنگ محرومیت و بیکاری جوانان مستعدش، چهره‌اش را غبارآلود کرده بود.

با شروع مطالعات و عملیات اجرایی این پروژه و با پیش‌بینی کلیه مولفه‌های توسعه پایدار، بالاخص ملاحظات زیست محیطی، منطقه رنگ و بوی صنعتی شدن به خود گرفته و رایحه امیدی تازه در دل الشتر و مردمان شریفش دمیده و آینده‌ای روشن فراروی فرزندان مستعد این دیار ترسیم شده است.

طرح احداث کارخانه تولید تسمه نوار نقاله استیل کورد و منجیددار الشتر قرار است با اعتبار ۱۲۰۰ میلیارد تومانی ۴۰۰۰ تن تسمه نوار نقاله تولید کند.

با بهره‌برداری از این کارخانه علاوه بر تأمین نیاز کارخانه‌های فولادی و معدنی، سالانه بیش از ۱۰ میلیون دلار صرفه جویی ارزی در کشور اتفاق می‌افتد که خود می‌تواند زمینه‌ساز تولید و صادرات بهتر و اشتغال‌زایی بیشتر باشد.

در این طرح برای ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم ایجاد اشتغال می‌شود که خود تحولی تاریخی در این منطقه محسوب می‌شود.

با انتخاب پیمانکار این پروژه عظیم شاهد آن خواهیم بود تا بزودی روند عملیات عمرانی و احداث ابنیه آغاز شده به دنبال آن با نصب ماشین‌آلات و انتقال دانش و تجهیزات مورد نیاز گامی محکم در راستای عزم دولت و نظام برای برون رفت مناطق مختلف ایران اسلامی از محرومیت برداشته شود.

ظهر امروز (چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) با حضور مدیرعامل و اعضاء هیات مدیره شرکت کانیار ساعی و مدیران عامل مشارکت صنایع فولاد گسترش و فراتحقیق سپاهان به عنوان پیمانکار این پروژه، قرارداد احداث کارخانه تولید تسمه نوار نقاله استیل کورد و منجیددار الشتر رسماً منعقد گردید.

منبع: سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات

عناوین برگزیده