تاریخ: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۲:۲۱
بازدید: ۴۵
کد خبر: ۳۳۹۴۳۱
سرویس خبر : اجتماعی
به منظور تجلیل از اساتید، معلمان و مربیان؛

آیین بزرگداشت مقام معلم در شرکت فولاد خوزستان برگزار شد

‌می‌متالز - آیین بزرگداشت مقام معلم به میزبانی مدیریت آموزش و توسعه منابع انسانی با حضور دکتر علیرضا مخبر دزفولی قائم‌مقام مدیرعامل در امور ستادی و مسوولیت‌های اجتماعی، عباسعلی تقوی معاون منابع انسانی و امور اجتماعی و جمعی از مدیران شرکت با هدف تجلیل از اساتید مرکز آموزش و دانشگاه علمی و کاربردی، معلمان هنرستان فنی شهدای فولاد و مربیان مهد کودک سرور، ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ در تالار شهید امتی برگزار شد.

به گزارش می‌متالز، در ابتدای این مراسم دکتر علیرضا مخبر دزفولی قائم مدیرعامل در امور ستادی و مسوولیت‌های اجتماعی با اشاره به سالروز شهادت استاد مطهری گفت: دو مدال بی نظیر و استثنایی بر سینه شهید مطهری می‌درخشد. مدال اول جملات حضرت امام (ره) در توصیف ایشان است که فرمودند: آثاری که از او هست؛ بی ‏استثنا، همه آثارش خوب است و من کسی، دیگری را سراغ ندارم که بتوانم بگویم بی ‏استثنا آثارش خوب است. ایشان بی ‏استثنا آثارش خوب است، انسان ‏ساز است و مدال استثنایی دوم جمله مقام معظم رهبری که در مورد تالیفات ایشان فرموده اند: آثار شهید مطهری مبنای فکری نظام جمهوری اسلامی ایران است.

دکتر مخبر دزفولی با اشاره به جمله عجیب علامه طباطبایی (ره) که فرمودند: وقتی شهید مطهری در درس من حاضر بود حال طربی داشتم، چون میدانستم که هرچه می‌گویم هدر نمی‌رود؛ گفت: کاش این رابطه عمیق استاد و شاگرد در حوزه و دانشگاه و آموزش و پرورش ترویج می‌شد. 

وی با بیان اینکه جز در مورد شغل معلمی در مورد هیچ شغل دیگری نمی‌توان گفت که همه پیشرفت‌های بشری مدیون این شغل است.

این دانش آموخته دکترای حرفه‌ای پزشکی و دکترای تخصصی روانشناسی در بخش پایانی سخنان خود خطاب به معلمان حاضر در جلسه گفت: تلاش کنید آموزش کاوش محور را مبنای تدریس خود قرار دهید و قدرت خلاقیت، پژوهش گری و حوصله در رسیدن به نتایج را به دانش آموزان منتقل کنید. 

دکتر مخبر دزفولی افزود: گاهی در جواب سوال دانش آموزان بگویید من دقیقا جواب این سوال را نمی‌دانم شما در این مورد تحقیق کنید و من هم جست و جو می‌کنم و بعدا در این مورد صحبت خواهیم کرد. به دانش آموزان بگویید آنچه امروز جزو بدیهیات علمی تلقی می‌شود از اول بدیهی نبوده و افراد کنجکاو و مصممی، چون شما از پشت همین میز و صندلی‌ها با همت و تلاش و حوصله و پیگیری این امور را کشف کرده و در خدمت بشریت قرار داده اند.

سید سمیع موسوی مدیر آموزش و توسعه منابع انسانی ضمن تبریک روز معلم، اظهار داشت: سیستم آموزشی در فولاد خوزستان که از مهدکودک تا دانشگاه علمی کاربردی را شامل می‌شود، مانند سایر سیستم‌های این شرکت موفق و سرآمد است و این سرآمدی به دلیل تلاش و همکاری معلمان و اساتید و مربیان پرتلاش و فرهیخته‌ای است که در افتخارات کسب شده توسط مدیریت آموزش نقش اصلی را ایفا نمودند.

آیین یاد شده با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی شامل: نمایش طنز، گروه سرود و مسابقه همراه بود.

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده