تاریخ: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۵:۵۷
بازدید: ۱۰۰
کد خبر: ۳۳۹۴۶۹
رئیس هیات عامل ایمیدرو در رویداد چادرملو اعلام کرد:

تحول در صنعت معدن با جذب نخبگان و دانش‌بنیان‌ها

‌می‌متالز - رئیس هیات عامل ایمیدرو اعلام کرد: پیشرفتی که سال‌های اخیر در صنعت معدن صورت گرفته است بدون حضور افراد نخبه و شرکت‌های دانش‌بنیان ممکن نبود.

به گزارش می‌متالز، محمدرضا موثقی‌نیا، معاون وزیر صمت و رییس هیات عامل ایمیدرو در حاشیه مراسم اختتامیه نخستین رویداد چادرملو، که از سوی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو برگزار شد، در گفتگو با خبرنگاران گفت: اینگونه رویداد‌ها از این جنبه می‌تواند اهمیت بسیار داشته باشد که امروزه برای پر کردن فاصله فناوری کشورمان با سایر کشور‌های پیشرفته نمی‌توانیم از روش‌های معمول استفاده کنیم به ویژه این که تحریم هستیم و برای کمک به اقتصاد کشور و کاهش اثرات تحریم‌ها در اقتصاد، حتما باید از نظرات اندیشمندان و خبرگان استفاده کنیم.

وی افزود: در این رویداد جوانان خوش فکر شناسایی و وارد چرخه اقتصاد و صنعت می‌شوند که حرکت بسیار مثبتی برای کشور است.

وی ادامه داد: برای رفع این چالش هنوز در ابتدای مسیر قرار داریم و باید علاوه بر شناسایی نخبگان، زمینه و بستر مناسب برای رشد فعالان این حوزه را نیز فراهم کنیم.

معاون وزیر صمت در خصوص حضور مجموعه‌های دانش‌بنیان در این رویداد بیان کرد: آمار‌های متفاوتی در این زمینه ارایه می‌شود، اما مساله مهم پیشرفتی است که در سال‌های اخیر در حوزه صنعت، فناوری و اقتصادی کشور شاهد آن بودیم و بدون حضور شرکت‌های دانش‌بنیان، افراد خبره و دانشگاهیان میسر نبود. از این رو امیدوارم در سال‌های آتی بتوانیم با سرعت بیشتری روند رو به رشد خود را ادامه دهیم و درنهایت اثر آن را در رشد و توسعه کلی کشور شاهد باشیم.

مشوق‌های دولت برای دانش‌بنیان‌ها

موثقی‌نیا در خصوص مشوق‌های دولت در این حوزه اظهارداشت: دولت مشوق‌های متعددی را در نظر گرفته است و این مشوق‌ها را به صورت معافیت‌های مالیاتی و وام‌های کم بهره برای حضور نخبگان در صنعت و فناوری تعریف کرده است. ضمن این که سازمان‌های مرتبط با صنعت و معدن موظف شدند بخشی از درآمدشان را به این بخش اختصاص دهند و تقریبا تمام نهاد‌های تصمیم‌گیر برای رشد این حوزه بسیج شدند.

معاون وزیر صمت در پایان در خصوص تاثیر رویداد جذب ایده‌های فناورانه بر کاهش چالش‌های معدن بیان کرد: در رویداد امروز تعداد قابل توجهی پروژه و نمونه‌سازی به بهره‌برداری رسیده، اما کافی نخواهد بود و برای این که به رشد ۱۳درصدی معدن کشور که در برنامه هفتم توسعه پیش بینی شده برسیم باید تلاش‌های بیشتری انجام دهیم. 

معرفی برترین‌ها

مراسم پایانی رویداد جذب ایده‌های برتر (چادرو) از سوی مرکز نوآوری چادرملو در سالن آمفی تاتر مجتمع معدنی این شرکت، باحضور ایده‌پردازان، مقامات کشوری و استان یزد، استادان‌ دانشگاه‌ها، دانشجویان و مدیران چادرملو برگزار شد که ضمن معرفی ۱۰ طرح برتر،۳ تیم اول تا سوم این رویداد نیز معرفی شدند.

منبع: ایمیدرو

عناوین برگزیده