تاریخ: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۳:۲۱
بازدید: ۴۳
کد خبر: ۳۳۹۷۳۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
به میزبانی وزارت صمت رقم خورد؛

برگزاری نخستین جلسه کارگروه راهبردی سند ملی و نقشه راه هیدروژن کشور

‌می‌متالز - نخستین جلسه کارگروه راهبردی سند ملی و نقشه راه هیدروژن کشور با حضور سرپرست دفتر صنایع مواد پیشرفته وزارت صمت، برگزار شد.

به گزارش می‌متالز، با هدف هم‌اندیشی و تجمیع توانمندی‌ها، قابلیت‌ها، سوابق، تجارب، اطلاعات و دانش در واحد‌های زیر مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت و با حضور نمایندگان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دفاتر تخصصی، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و سازمان توسعه و صنایع معدنی ایران نشستی را در محل وزارت صمت برگزار کرد.

در این نشست، «هومن هادیان» سرپرست دفتر صنایع مواد پیشرفته وزارت صمت، در ابتدا خلاصه‌ای از موضوع، محتوا و نتایج جلسات برگزار شده در کمیته راهبری بیان کرد.

وی هدف از برگزاری این کارگروه را شناسایی پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های وزارت صمت در تدوین سند ملی و جایگاه هیدروژن به‌عنوان جایگزین سوخت فسیلی و استفاده برای خوراک در فرآیند‌های صنعتی، بیان کرد.

در ادامه، دکتر زمانی مدیر اجرایی پروژه فوق در کشور ضمن ارائه متدولوژی، فرآیند اجرایی و ساختار اجرایی پروژه، وظایف مشخص شده برای هر وزارتخانه و توجیه‌پذیری توسعه هیدروژن و چشم‌انداز آینده کشور در استفاده از هیدروژن را ارائه و مقرر شد تمامی دستگاه‌های ذیل وزارت متبوع، هماهنگی لازم در تدوین سند فوق الذکر را به‌عمل آورند.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده