تاریخ: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۳:۰۴
بازدید: ۴۸
کد خبر: ۳۴۰۱۴۳
سرویس خبر : آهن و فولاد
مدیر بهره‌برداری و تولید شرکت نورد لوله کوثر خبر داد؛

ثبت رکورد جدید تولید لوله فولادی اسپیرال در شرکت نورد لوله کوثر

‌می‌متالز - مدیر بهره‌برداری و تولید شرکت نورد لوله کوثر صنعت اسپادانا گفت: در راستای تحقق شعار سال ۱۴۰۳ که از سوی رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) «جهش تولید با مشارکت مردم» تعیین شده است، رکورد تولید ماهانه در یکی از خطوط شرکت نورد لوله کوثر شکسته شد.

به گزارش می‌متالز، مهدی قربانی اظهار کرد: علی‌رغم اعلام ظرفیت اسمی ۵ هزار تن در ماه برای یکی از ماشین‌های تولید این شرکت، صنعتگران نورد لوله کوثر با شکستن ظرفیت اسمی این خط، موفق به تولید بالغ بر ۵۰۷۵ تن لوله درز جوش در فروردین‌ماه سال جاری شدند.

وی با بیان افزایش صددرصدی تولید در سال گذشته نسبت به سنوات قبل عنوان داشت: در سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۳۰ هزار تن تولید داشتیم که این میزان در سال ۱۴۰۲ به ۶۱ هزار تن رسید؛ در آبان ماه سال گذشته، رکورد تولید ۴۸۰۰ تن لوله فولادی به دست آمده بود که با همت و تلاش شبانه‌روزی پرسنل شرکت نورد لوله کوثر، موفق به شکستن رکورد قبلی و ثبت دستاوردی تازه شدیم.

مدیر بهره‌برداری و تولید شرکت نورد لوله کوثر با اشاره به افق تولید بلندمدت در این شرکت، اذعان کرد: پیش‌بینی ما، تولید بالغ بر ۱۲۰ هزار تن لوله درز جوش تا پایان سال ۱۴۰۳ است و بنابراین باید در هر ماه ۱۰ هزار تن تولید داشته باشیم که در صورت عدم مواجهه با محدودیت‌های تأمین انرژی و مواد اولیه دور از ذهن نخواهد بود.

وی ادامه داد: کوشش بی‌وقفه کارکنان نورد لوله کوثر، برنامه‌ریزی منسجم و کاهش تعطیلات، کاهش توقف‌های پیش‌بینی نشده با همکاری واحد نگهداری و تعمیرات شرکت و افزایش سرعت ماشین تولید از جمله دلایل این رکوردشکنی بوده است.

قربانی ارزش ریالی ۵۰۷۵ تن محصول تولیدی خط یک این شرکت در فروردین‌ماه را بیش از ۲۱۸ میلیارد تومان دانست و بیان کرد: این رکورد در حالی به دست آمده است که طی ماه جاری دو روز به دلایلی از جمله تعطیلات ابتدای سال و انجام تنظیمات تغییر سایز ماشین، تولیدی انجام نشده است و در تلاشیم تا طی ماه‌های آتی، با هماهنگی بیشتر این رکورد را حفظ کرده و بهبود ببخشیم.

مدیر بهره‌برداری و تولید شرکت نورد لوله کوثر خاطرنشان کرد: این محصولات، برای دو پروژه ملی انتقال آب دریای عمان به فلات مرکزی و تأمین آب شهر زاهدان به صورت اضطراری تولید شده است و کوشیدیم با تلاش شبانه‌روزی، نقش مؤثری در تکمیل این پروژه‌ها و توسعه ایران عزیز اسلامی ایفا کنیم.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده