تاریخ: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۶:۳۲
بازدید: ۳۶
کد خبر: ۳۴۰۳۴۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
با کاهش به ۲۳.۴۸ درصد؛

نرخ بهره بین‌بانکی نزولی شد

‌می‌متالز - نرخ بهره بین بانکی سال ۱۴۰۳ را با یک روند نزولی آغاز کرد و از ۲۳.۶۶ درصد در پایان سال ۱۴۰۲ به ۲۳.۴۸ درصد در سومین هفته فروردین کاهش یافت.

به گزارش می‌متالز، بانک مرکزی با به‌روزرسانی بخش نرخ‌های سود در وب‌سایت خود، تازه‌ترین آمار و ارقام از نرخ بهره بین بانکی و نرخ توافق بازخرید را منتشر کرده است.

بر اساس آماری که بانک مرکزی اعلام کرده، نرخ بهره بین بانکی، پس از طی کردن روندی نوسانی در هفته‌های اخیر، این هفته تغییری نکرده و ثابت باقی‌مانده است.

علاوه بر آن، حداقل نرخ توافق بازخرید یا ریپو که نرخ معامله بانک‌ها و بانک مرکزی در بازار باز محسوب می‌شود نیز در سومین هفته اردیبهشت همچنان به ثبات خود در سطح ۳۰ درصدی ادامه داده است.

نرخ بهره بین‌بانکی سال ۱۴۰۳ را با یک روند نزولی آغاز کرد و از ۲۳.۶۶ درصد در پایان سال ۱۴۰۲ به ۲۳.۴۸ درصد در سومین هفته فروردین کاهش یافت. از آن پس، این نرخ وارد یک روند نوسانی شد و در هفته دوم اردیبهشت به ۲۳.۵ درصد رسید.

حال بررسی جدیدترین گزارش بانک مرکزی از این نرخ حاکی از آن است که نرخ سود بازار شبانه در هفته منتهی به ۱۹ اردیبهشت‌ماه، بدون تغییر نسبت به هفته پیش از آن، در سطح ۲۳.۵ درصد ثابت مانده است.

بر اساس گزارش‌های بانک مرکزی، ثبات نرخ بهره بین‌بانکی در شرایطی بوده که این هفته، مجموع تزریق پول بانک مرکزی در بازار باز و بازار بین‌بانکی نیز نسبت به هفته قبل تقریباً ثابت مانده است.

منبع: بورس نیوز

عناوین برگزیده