تاریخ: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۶:۱۱
بازدید: ۴۱
کد خبر: ۳۴۰۶۲۱
سرویس خبر : انرژی

جهش ۸۲ درصدی درآمد نفت و گاز روسیه

‌می‌متالز - وزارت دارایی روسیه اعلام کرد که درآمد‌های بودجه دولت فدرال این کشور از بخش نفت و گاز در دوره ژانویه تا آوریل ۲۰۲۴ به ۴.۲ تریلیون روبل (۴۵.۷ میلیارد دلار) رسیده که ۸۲.۲ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است.

به گزارش می‌متالز، وزارت دارایی روسیه در وب سایت خود گزارش داد که درآمد‌های بودجه دولت فدرال این کشور از بخش نفت و گاز در دوره ژانویه تا آوریل ۲۰۲۴ به ۴.۲ تریلیون روبل (۴۵.۷ میلیارد دلار) رسیده که ۸۲.۲ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است.

در این گزارش آمده است: درآمد‌های نفت و گاز به ۴.۱۵۷ تریلیون روبل رسید که از مقدار ثبت شده برای مدت مشابه سال گذشته (مثبت ۸۲.۲ درصد) پیشی گرفت که عمدتاً دلیل آن رشد قیمت نفت روسیه و همچنین دریافت پرداخت‌های اضافی در ارتباط با قانون مالیات بر استخراج مواد معدنی طی سه ماهه چهارم ۲۰۲۳ بوده است...

این وزارتخانه افزود: درآمد‌های نفت و گاز بیش از میزان پایه بوده و با توجه به شاخص‌های چشم‌انداز توسعه اجتماعی و اقتصادی، انتظار می‌رود در ماه‌های آینده این مازاد درآمد‌های نفت و گاز به شکل ثابت ادامه‌دار باشد.

وزارت دارایی روسیه تصریح کرد که انباشت درآمد اضافی نفت و گاز در شرایط مساعد قیمت و استفاده از وجوه صندوق ثروت ملی برای پوشش کسری درآمد‌های نفت و گاز مطابق با پارامتر‌های ضوابط مالی، مصونیت سیستم بودجه را در مقابل نوسانات جریان درآمد‌های نفت و گاز، تضمین می‌کند.

به گفته این وزارتخانه، درآمد‌های غیرنفت و گازی بودجه روسیه در ژانویه تا آوریل ۲۰۲۴ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۶.۸ درصد افزایش یافته و به ۷.۵ تریلیون روبل (۸۱ میلیارد دلار) رسیده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده
کاش نمی‌دیدمت!
یادداشت علیرضا مخبر دزفولی قائم‌مقام مدیرعامل در امور ستادی و مسوولیت‌های اجتماعی شرکت فولاد خوزستان

کاش نمی‌دیدمت!