تاریخ: ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۲:۰۶
بازدید: ۵۳
کد خبر: ۳۴۱۱۷۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
نایب رئیس فدرال رزرو آمریکا:

ارقام تورم آمریکا ناامیدکننده است

‌می‌متالز - نایب رئیس فدرال رزرو آمریکا، مایکل بار، ارقام تورم سه ماهه اول این کشور را «ناامیدکننده» خواند.

به گزارش می‌متالز، مایکل بار، معاون نظارت فدرال رزرو آمریکا اظهار کرد که ارقام تورم در سه ماهه اول سال جاری «ناامید کننده» بوده است. او در بیست‌وهشتمین کنفرانس سالانه بازار‌های مالی در فرناندینا بیچ فلوریدا گفت: ما در ۲ سال گذشته پیشرفت‌های چشمگیری در بخش تورم داشته‌ایم؛ تورم امروز از اوج ۷.۱ درصدی خود به ۲.۷ درصد کاهش یافته است، اما هنوز به هدف ۲ درصدی خود نرسیده‌ایم.

تورم تولیدکننده در ماه آوریل به‌صورت سالانه ۲.۲ درصد و به صورت ماهانه ۰.۵ درصد افزایش یافت که هر ۲ بالاتر از برآورد بازار بود، همچنین تورم مصرف‌کننده سالانه ۳.۴ درصد و تورم مصرف‌کننده ماهانه ۰.۳ درصد در ماه آوریل صعود کرد که هر ۲ نسبت به ماه مارس کاهش یافتند، با این حال، ارقام سالانه همچنان بالاتر از هدف ۲ درصد فدرال رزرو است.

او افزود: این نتایج به من اعتماد فزاینده‌ای که امیدوار بودم برای حمایت از سیاست پولی با کاهش نرخ وجوه فدرال بیابم، ارائه نکرد به این معنی که ما باید به سیاست محدودکننده خود فرصت بیشتری بدهیم تا به کار خود ادامه دهد.

بر اساس ابزار FedWatch ارائه شده توسط گروه مبادلات تجاری شیکاگو مستقر در ایالات‌ متحده، احتمال کاهش ۲۵ واحدی نرخ بهره در نشست بعدی فدرال رزرو در ۱۲ ژوئن تا روز دوشنبه تنها ۲.۶ درصد بود، با این حال، کاهش نرخ بهره ۲۵ واحد پایه در ۱۸ سپتامبر ۴۹.۶ درصد بود.

از سوی دیگر، فیلیپ جفرسون، نایب رئیس شورای حکام فدرال رزرو، از افزایش نرخ تورم در ماه آوریل استقبال کرد و آن را «دلگرم‌کننده» خواند.

وی گفت: شاخص هزینه‌های مصرف شخصی (PCE) که هزینه‌های ناپایدار مواد غذایی و انرژی را حذف می‌کند، در سه ماه اول سال با سرعت بیشتری نسبت به نیمه‌دوم سال ۲۰۲۳ افزایش یافت. شاخص قیمت مصرف‌کننده و شاخص قیمت تولیدکننده در ماه آوریل حاکی از افزایش اندک‌تر در ماه گذشته است.

همچنین افزود: هنوز خیلی زود است که بگوییم کندی اخیر در روند کاهش تورم طولانی‌مدت خواهد بود یا خیر.

جفرسون تاکید کرد که تورم بالا مشکلات قابل توجهی را ایجاد می‌کند، به ویژه برای کسانی که درآمد ثابتی دارند و کمتر قادر به پرداخت هزینه‌های بالاتر ضروریات، ازجمله مسکن، حمل‌ونقل و غذا هستند.

به نقل از بیزنس، نایب رئیس شورای حکام فدرال رزرو خاطرنشان کرد: نرخ سیاست ما در محدوده محدودکننده‌ای قرار دارد، زیرا همچنان شاهد هستیم که بازار کار به تعادل بهتری می‌رسد و تورم کاهش می‌یابد، اگرچه به سرعتی که من می‌خواستم نزدیک نیست. همچنین ابراز کرد داده‌های کلان اقتصادی ورودی، چشم‌انداز اقتصادی در حال تحول و تعادل ریسک‌های مرتبط را به دقت ارزیابی خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده