تاریخ: ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۷:۱۸
بازدید: ۱۵۵
کد خبر: ۴۰۶۴۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

افزایش 12 درصدی صدور پروانه بهره برداری صنعتی استان سمنان در سال 97

می متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از افزایش 12 درصدی صدور پروانه بهره برداری صنعتی در سال گذشته خبر داد.
افزایش 12 درصدی صدور پروانه بهره برداری صنعتی استان سمنان در سال 97

به گزارش می متالز، بهروز اسودی با اعلام این خبر گفت: در سال گذشته، تعداد 229 فقره پروانه بهره برداری در بخش صنعت استان صادر شده است که نسبت به مدت مشابه آن در سال 96 ، 12درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: در بخش صدور پروانه بهره برداری که در واقع می توان آن را همان سرمایه گذاری های تحقق یافته دانست، بیش از 6 هزار و 900 میلیارد ریال سرمایه گذاری صورت گرفته است که با صدور این تعداد پروانه بهره برداری زمینه اشتغال حدود 3 هزار و 50 نفر در استان فراهم شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به تحلیل سرمایه گذاری صورت گرفته در بخش صنعت استان بر اساس گروه کالایی تصریح کرد: از نظر رشد سرمایه گذاری، گروه صنعتی چوب و محصولات چوبی در رتبه نخست و ساخت کاغذ و محصولات کاغذی در رتبه دوم قرار دارد و از نظر رشد اشتغال، بیشترین تغییرات مربوط به گروه ابزار و تجهیزات پزشکی می باشد.

اسودی با بیان اینکه در بخش صنعت استان شاهد رشد و شکوفایی قابل توجهی می باشیم اظهار داشت: محدودیت منابع آب و عدم امکان توسعه و یا سرمایه گذاری برخی از صنایع که در فرایند تولید به آب نیاز دارند، مشکل افزایش نیاز به نقدینگی واحدهای تولیدی و دشواری تامین مواد اولیه ولوازم یدکی وماشین آلات خط تولیداز مهمترین موانع و مشکلات در بخش صنعت استان می باشد.

عناوین برگزیده