تاریخ: ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۲۸
بازدید: ۵۰۶
کد خبر: ۴۷۷۹۳
سرویس خبر : انرژی
مدیرعامل شرکت پالایش نفت تبریز خبر داد:

افتتاح طرح ارتقای کیفیت بنزین و نفت‌گاز تولیدی پالایشگاه تبریز به یورو ۵

می متالز - این طرح ها با هزینه ۵۴هزار و ۱۵۰میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است.
افتتاح طرح ارتقای کیفیت بنزین و نفت‌گاز تولیدی پالایشگاه تبریز به یورو ۵

به گزارش می متالز، غلامرضا باقری دیزج، مدیر عامل شرکت پالایش نفت تبریز ضمن اعلام خبر افتتاح رسمی طرح ارتقای کیفیت بنزین و نفت گاز تولیدی «شبریز» به یورو 5 بیان کرد:

پروژه های ارتقای کیفیت بنزین و نفت‌گاز تولیدی پالایشگاه تبریز به استاندارد یورو5، و همچنین طرح تولید روغن پایه و روغنهای روانساز این شرکت، (پنجشنبه 10 مرداد 98) با حضور رییس جمهوری به طور رسمی افتتاح شد.

وی افزود: با اجرای پروژه بنزین سازی جدید به ظرفیت 20 هزار بشکه در روز و پروژه تغییر کاربری واحد تبدیل کاتالیستی به واحد ایزومریزاسیون نفتای سبک به ظرفیت 10 هزار بشکه در روز که اواخر سال گذشته به بهره برداری رسیده است، تمام بنزین تولیدی شرکت پالایش نفت تبریز( 3.5 میلیون لیتر در روز) به استاندارد یورو5 ارتقاء یافت.

باقری اضافه کرد: همچنین با اجرای پروژه تصفیه نفت‌گاز جدید با ظرفیت 30 هزار بشکه در روز که اواسط پارسال بهره برداری شد، حدود یک سوم از نفت‌گاز تولیدی این پالایشگاه (2.5 میلیون لیتر در روز) به استاندارد یورو5 ارتقاء یافته است.

مدیر عامل «شبریز» تصریح کرد: پس از اجرای پروژه های مکمل نظیر PSA، TGTو Cooling Tower تمام نفت‌گاز تولیدی این پالایشگاه به استاندارد یورو 5 خواهند رسید.

وی افزود: این طرح که در 2 بخش پروژه اختلاط و تولید روغن های روانساز و پروژه تولید روغن پایه به ترتیب در اسفند ماه سال 96 و شهریور ماه سال 97 با هدف تولید انواع روغن موتورهای بنزینی و دیزلی و روغن صنعتی و ضد یخ و همچنین روغن پایه گروه 2 (گرید 180N) به بهره‌برداری رسید، با حضور رییس جمهور به طور رسمی افتتاح شد.

وی در رابطه با مزایای بهره برداری از ابن طرح گفت: کاهش 80 درصدی روغن پایه گروه 2 وارداتی مصرفی واحد اختلاط و تولید روغن های روانساز به منظور تکمیل زنجیره تامین و ایجاد ارزش افزوده برای محصول آیزوریسایکل تولیدی این پالایشگاه از دستاوردهای این طرح است.

وی تاکید کرد: این طرح ها با هزینه 54 هزار و 150 میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است. 

عناوین برگزیده