تاریخ: ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۱۹
بازدید: ۲۳۶
کد خبر: ۵۲۴۵۷
سرویس خبر : متالورژی و مواد
در جریان برگزاری نمایشگاه بین‌المللی متالورژی، فولاد، ریخته‌گری، ماشین‌آلات و صنایع وابسته اصفهان روی می‌دهد

فرصت تعامل صنایع وابسته به فولاد در اصفهان

می متالز - نمایشگاه بین‌المللی متالورژی، فولاد، ریخته‌گری، ماشین‌آلات و صنایع وابسته که در روزهای پایانی تابستان در اصفهان، مهد فولاد ایران برگزار می‌شود، فرصت مناسبی است تا واحدهای فولادی و صنایع وابسته، گردهم آیند تا آخرین محصولات خود را به نمایش بگذارند و همچنین در تعامل، پاسخگوی نیازهای واحدهای خود باشند.
فرصت تعامل صنایع وابسته به فولاد در اصفهان

به گزارش می متالز، امسال نیز این نمایشگاه فولادی ۱۰ تا ۱۳ شهریور با حضور ۱۳۰شرکت داخلی و بین‌المللی برگزار می‌شود.

 

اصفهان، مهد مصرف فولاد کشور

محمدمهدی یارجانلی، مدیرعامل شرکت صنعت ورق آرین پاژ که دومین سالی است که در نمایشگاه بین‌المللی متالورژی، فولاد، ریخته‌گری، ماشین‌آلات و صنایع وابسته حضور دارد، اظهار کرد: شرکت صنعت ورق آرین پاژ با تولید ورق، در سال ۸۹ به بهره‌برداری رسیده است. وی با اشاره به اهداف ساخت این کارخانه عنوان کرد: هدف اصلی از شکل‌گیری این مجموعه، تامین ورق‌های موردنیاز صنایع کیفی مانند خودرو و لوازم خانگی است. علاوه بر تامین نیاز داخل، صادرات ورق‌های کیفی به کشورهای منطقه را جزو اهداف خود قرار داده است. از سوی دیگر، شرکت قصد دارد در بعد تولیدی، تجاری و نیز لجستیک خدماتی را ارائه دهد.
یارجانلی در ادامه خاطرنشان کرد: ورق‌هایی که در کشور تولید می‌شود، ازجمله ورق‌های گالوانیزه و... برای آستر یا به عبارتی برای بخش‌های غیرنمایان مورداستفاده قرار می‌گیرند؛ چراکه این ورق‌ها به لحاظ کیفی موردتایید صنایع روز جهان نیستند و سبب ایجاد موج و خراش در سطح ورق می‌شوند.
وی ادامه داد: اگر چنین ورق‌هایی برای موارد کیفی صادر شود، به سرعت پس داده خواهد شد. از این‌رو نیاز به تولید ورق‌های باکیفیت با یک خط تکمیلی وجود دارد تا کیفی‌سازی و عملیات سطحی و رویه‌سازی انجام شود و برای خودروسازی و لوازم خانگی کاربرد داشته باشد.
مدیرعامل شرکت صنعت ورق آرین پاژ در ادامه یادآور شد: مانند کارخانه ورق آرین پاژ در ایران وجود ندارد. شرکت‌هایی که ورق گالوانیزه تولید می‌کنند، دارای ویژگی‌های سطحی نیستند. یارجانلی در ادامه خاطرنشان کرد: این شرکت صادرات‌محور است اما به دلیل سیاست‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت، با محدودیت‌های صادراتی روبه‌رو شده است.
وی با اشاره به ظرفیت تولید شرکت صنعت ورق آرین پاژ عنوان کرد: ظرفیت اسمی شرکت، تولید ۲۱۰هزار تن ورق کیفی و بهبودیافته و تولید حدود ۱۰۰هزار تن انواع محصولات فولادی بوده که درمجموع با حدود ۱۰درصد ظرفیت مشغول تولید است. وی در پاسخ به این پرسش که چرا با این ظرفیت پایین مشغول به کار هستید، عنوان کرد: صنعت خودروسازی کشور آشنایی چندانی با ورق‌هایی که ما تولید می‌کنیم، ندارد.
مدیرعامل شرکت صنعت ورق آرین پاژ در ادامه خاطرنشان کرد: شرکت ما همچنین در زمینه تجارت و توزیع فولاد بررسی‌هایی انجام داده و نخستین هایپرمارکت فولاد را راه‌اندازی کرده که به عنوان یک ایده نو موردتوجه صنعتگران فولاد و رسانه‌ها قرار گرفته است.
یارجانلی با تاکید بر اینکه هدف اصلی ما برای شرکت در نمایشگاه معرفی محصول است، گفت: خودروسازان محصولات ما را به خوبی نمی‌شناسند و یکی از اهداف ما برای حضور در نمایشگاه اصفهان معرفی توان شرکت صنعت ورق آرین پاژ است. وی ادامه داد: شرکت صنعت ورق آرین پاژ سال گذشته در نمایشگاه اصفهان حاضر بود و امسال نیز حضور خواهیم داشت. از آنجا که اصفهان یکی از پایگاه‌های مصرف فولاد در ایران به‌شمار می‌رود، می‌طلبد که نمایشگاهی را با این عنوان برپا کند.

 

عرضه میکروسکوپ‌های صنعتی

همچنین محسن امید قائمی، نماینده رسمی فروش میکروسکوپ‌های صاایران درباره این شرکت و حضور آن در نمایشگاه بین‌المللی متالورژی، فولاد، ریخته‌گری، ماشین‌آلات و صنایع وابسته اظهار کرد: شرکت صاایران، تولیدکننده انواع میکروسکوپ ازجمله میکروسکوپ‌‌های صنعتی است.
امید قائمی در پاسخ به این پرسش که این میکروسکوپ‌ها در صنعت فولاد چه کاربردی دارد، عنوان کرد: این میکروسکوپ‌ها در متالوگرافی (در علم و هنر به آماده‌سازی نمونه‌های فلزی و بررسی ریزساختار میکروسکوپی آنها متالوگرافی گفته می‌شود.) کاربرد دارد. متالورژها برای برخی تصویرها نیازمند تحلیل‌های موشکافانه در صنعت فولاد هستند که برای این امر نیاز به این میکروسکوپ‌ها دارند.
وی در ادامه افزود: این میکروسکوپ‌های صنعتی را فقط شرکت صاایران تولید می‌کند و سایر میکروسکوپ‌های مشابهی که در بازار ایران وجود دارد، وارداتی است.
نماینده رسمی فروش میکروسکوپ‌های صاایران در پاسخ به این پرسش که آیا صاایران صادرات نیز دارد، بیان کرد‌: در زمینه صادرات چندان تبلیغاتی انجام نداده‌ایم. گاهی مشتری‌های خارجی داشته‌ایم اما به صورت هدفمند و برنامه‌ریزی‌ شده به سمت صادرات پیش نرفته‌ایم.
امید قائمی در ادامه خاطرنشان کرد: نمایشگاه اصفهان فرصت مناسبی است تا شرکت‌هایی که کالای مشابهی در این حوزه تولید می‌کنند، گردهم آیند. درحقیقت نمایشگاه، تولیدکنندگان، صنعتگران و استادان دانشگاه را گردهم می‌آورد و فرصت مناسبی برای معرفی محصول شرکت‌ها ایجاد می‌کند.
وی در ادامه یادآور شد‌: بسیاری از شرکت‌های فولادی و وابسته به فولاد اطلاع ندارند که صاایران میکروسکوپ تولید می‌کند. از این‌رو نمایشگاه اصفهان که به نوعی بیشتر شرکت‌های فولادی در آن حضور دارند، فرصت مناسبی است که محصول صاایران را معرفی و مشتری‌های بیشتری را جذب کنیم یا اگر در راستای تولیدات شرکت ما، شرکت‌های مشابهی نیز وجود دارند، آنها را شناسایی کنیم و وارد تعامل بیشتری با آنها شویم.
نماینده رسمی فروش میکروسکوپ‌های صاایران ادامه داد: نمایشگاه اصفهان نمایشگاه بسیار خوبی است، اما درکل از نمایشگاه‌های تهران به دلیل پایتخت بودن و تبلیغات استقبال بیشتری می‌شود.
امید قائمی در پاسخ به این پرسش که برای چندمین‌بار است که در نمایشگاه بین‌المللی متالورژی، فولاد، ریخته‌گری، ماشین‌آلات و صنایع وابسته اصفهان حضور دارید، عنوان کرد: چهارمین سالی است که در نمایشگاه اصفهان حضور داریم.

عناوین برگزیده