تاریخ: ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۵۸
بازدید: ۲۴۷
کد خبر: ۵۴۰۷۸
سرویس خبر : متالورژی و مواد

تولیدکنندگان فولاد نباید دغدغه تامین مواد اولیه داشته باشند

می متالز - مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان گفت: نابسامانی که در چرخه تولید فولاد کشور به وجود آمده باید برطرف شود و در نیمه دوم امسال خراسان، خوزستان و ذوب آهن نباید دغدغه تامین مواد اولیه داشته باشند.
تولیدکنندگان فولاد نباید دغدغه تامین مواد اولیه داشته باشند

به گزارش می متالز، حمیدرضا عظیمیان روز یکشنبه در آیین افتتاح یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی فولاد، متالورژی، ریخته‌گری، ماشین آلات و صنایع وابسته افزود: مشکلات و مسائل باید حل شود تا به راحتی به تولید مواد دست پیدا کنیم از این رو گرفتاری های ناشی از تحریم نباید بخش کوچکی از فکرمان را درگیر کند و باید در راستای رفع مشکلات داخلی بکوشیم.

وی یادآور شد : تصمیم بر این است که شرکت فولاد مبارکه از تولید کننده صرف فولاد خارج شود و طی سه تا ١٠ سال آینده خود را به عنوان تکنولوژی در سطح دنیا مطرح کند.

به گفته وی اکنون فولاد مبارکه از مرز تولید ١١٠ میلیون تن فولاد خام عبور کرده است.

عظیمیان  تصریح کرد:  ایران در سال ٥٧ چهارمین و امروز دهمین تولید کننده فولاد است از این رو در سال جاری فولاد مبارکه قصد دارد با ساز و کار جدید به سمت دانش حرکت کند.

وی با اشاره به برپایی یازدهمین نمایشگاه فولاد افزود: ما از همه افرادی که در این زمینه فعالیت می کنند می خواهیم با معاونت تکنولوژی فولاد تماس و از طرق مختلف توانمندی های خود را اعلام کنند که در حال این برنامه ریزی هستیم.

وی اضافه کرد: فولاد مبارکه از ٨٠ درصد قطعات بومی شده ذوب آهن می خواهد از قطعه سازی و بومی سازی به بومی سازی فرآیند برسد که مساله مهمی است و اکنون این کار آغاز شده است.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه  اظهار داشت: رویکرد جدید فولاد مبارکه این است که از تمامی توانمندی ها و ظرفیت های موجود استفاده کند.وی ابراز امیدواری کرد:

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه بیان کرد: خط نورد ٢ فولاد مبارکه با هزینه ای بالغ بر ٥٠٠ میلیون یورو در حال آغاز است.

وی تصریح کرد: امیدواریم زمینه ای برای سازندگان و تولیدکنندگان فراهم شود تا در چند سال آینده در کشور بدرخشیم.

 

رتبه دوم فولاد کشور را اصفهان به خود اختصاص داد

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان گفت: در استان اصفهان بیش از ١٠ هزار واحد صنعتی داریم که یکهزار و ١٠٠ واحد در زمینه فولاد و صنایع وابسته فعالیت می‎‌کنند.

ایرج موفق افزود: رتبه اول صنعت کشور به لحاظ تعداد و سرمایه گذاری و اشتغال و نیز رتبه دوم را از منظر فولاد، استان اصفهان به خود اختصاص داده است.

وی بیان کرد: ٣٦ درصد اشتغال و ٢٢ درصد سرمایه گذاری در زمینه فولاد را استان اصفهان دارد از این رو مدیران بخش دولتی باید توجه ویژه ای به بخش فولاد داشته باشند تا در مسیر توسعه حرکت کنیم.

وی با اشاره به اینکه به لحاظ تولید و صادرات فولاد، اصفهان رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: به دنبال این نیستیم صادرات مواد خام ممنوع شود اما برنامه ریزی در این زمینه لازم است، وقتی واحدهای شاخص به مواد اولیه نیاز دارند باید تامین مواد اولیه در راس امور قرار بگیرد.

موفق اظهار داشت: چرا باید  مجوز جدید به صنایع در استان و کشور صادر شود اما مجوزهای قبلی داده شده با ظرفیت پایین از منظر آب و برق کار کنند؟ از این رو ما به دنبال توسعه و ظرفیت واحدهای موجود هستیم.

وی ادامه داد: باید به دنبال این باشیم تا کنسرسیوم فولاد و تشکل ها و انجمن های فولاد گفتمان واحد داشته باشند، اما متاسفانه شاهد هستیم که نیروها در این راستا خنثی می‌شوند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان اظهار داشت: با توجه به ظرفیت و پتانسیل و توان استان اصفهان در صنعت باید جریانات و تحولات از این استان آغاز شود چرا این استان در صنعت می‌تواند جریان ساز باشد.

وی با بیان اینکه باید به دنبال صادرات بوده و توجه ویژه به این موضوع صورت بگیرد، ادامه داد: باید به دنبال اعمال تعرفه های بازدارنده و نهاده های فولادی باشیم.

یازدهمین نمایشگاه فولاد، متالورژی، ماشین آلات، ریخته گری وصنایع وابسته از دهم تا سیزدهم در محل برپایی نمایشگاه بین المللی استان اصفهان برپاست.

عناوین برگزیده