تاریخ: ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۴۲
بازدید: ۱۵۳
کد خبر: ۵۶۹۹۷
سرویس خبر : انرژی

اظهار اولین محموله مشتقات نفتی صنایع پتروشیمی استان کرمانشاه

می متالز - اولین محموله مشتقات نفتی صنایع پتروشیمی استان کرمانشاه از گمرک کرمانشاه اظهار شد.
اظهار اولین محموله مشتقات نفتی صنایع پتروشیمی استان کرمانشاه

به گزارش می متالز، اولین محموله مشتقات نفتی تولیدی شرکت پتروشیمی بیستون، امروز (20 شهریور) از گمرک کرمانشاه اظهار شد و از این پس مانع اجرایی پیش روی صادرات مشتقات نفتی و محصولات پتروشیمی کرمانشاه وجود ندارد.

هدایت حاتمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت : پیش از این صادرات مشتقات نفتی کرمانشاه گیرهای اجرایی داشت و از همین رو روند گمرکی صادرات این محصولات در ساوه انجام می‌شد.

او با بیان اینکه با برگزاری جلسات متعدد این گیرهای اجرایی مرتفع شد، افزود: هم اکنون همکاری‌های لازم بین دستگاه‌های دولتی مانند گمرک، استاندارد، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ... با واحدهای صادراتی صورت می‌گیرد و دیگر مانعی برای صادرات این محصولات وجود ندارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت: از این پس روند گمرکی صادرات مشتقات نفتی، کارهای اداری و آزمایشگاهی آن در داخل استان و با سرعت بیشتری انجام خواهد شد.

 حاتمی گفت: از این پس هر سه پتروشیمی استان در صورتی که متقاضی باشند می‌توانند محصولات خود را از طریق گمرکات استان برای صادرات اظهار کنند که امروز این کار برای محموله صادراتی شرکت پتروشیمی بیستون انجام شد.

او از پیامدهای مثبت این روند افزود: که نتیجه اصلی آن ایجاد انگیزه در واحدهای تولیدی استان، تسهیل روند صادرات، اضافه شدن آمار صادرات پتروشیمی‌های استان به صادرات کرمانشاه، به کار گرفته شدن نیروهای کار بیشتر و ... است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت: این روند به تکمیل زنجیره صنایع پتروشیمی استان نیز کمک خواهد کرد.

خلیل حیدری ناظر گمرکات استان گفت: هم اکنون هیچ مانعی برای صادرات مشتقات نفتی که در قالب طرح دستورالعمل ستاد ساماندهی صادرات مشتقات نفتی باشد، وجود ندارد.

او افزود: پیش از این هم منع قانونی وجود نداشت، فقط نیازمند هماهنگی بیشتر بین دستگاه‌ها بودیم که اکنون انجام شده است.

او گفت: صادرات مشتقات نفتی از همه گمرکات استان امکانپذیر نیست و صرفا می‌تواند از طریق دو گمرک کرمانشاه و خسروی انجام شود .

عناوین برگزیده