تاریخ: ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۵۱
بازدید: ۲۳۷
کد خبر: ۵۷۴۶۳
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

بگو مگوی سازمان محیط زیست با ایمیدور در معدن آلبلاغ اسفراین بر سر چیست؟

می متالز - معاون امور معدنی و صنعتی سازمان صمت خراسان شمالی از وجود بگو مگوهایی میان سازمان محیط زیست و ایمیدرو جهت بکارگیری نیروهای انتظامی برای ایجاد محیط امن در محدوده معدن آبلاغ به منظور پی جویی ذخایر معدنی در این معدن خبر داد.
بگو مگوی سازمان محیط زیست با ایمیدور در معدن آلبلاغ اسفراین بر سر چیست؟

به گزارش می متالز، رضازاده، منطقه خراسان شمالی، با اشاره به اینکه یکی از مصوبات سفر رئیس جمهور به خراسان شمالی، پی جویی ظرفیت و ذخایر معدنی در معدن آلبلاغ اسفراین توسط ایمیدور بوده است، گفت: با گذشت حدود دو ماه هنوز عملیات پی جویی در این معدن آغاز نشده است و یکی از علل آن وجود اختلاف نظر بر سر مفاد صورت جلسه ای که با حضور سازمان محیط زیست و ایمیدرو تنظیم شده، است.

وی افزود: اختلاف نظر بر سر تامین اعتبار برای بکارگیری چند نفر از نیروی انتظامی جهت برقراری امنیت به منظور انجام پی جویی در این منطقه وجود دارد و باید این موضوع به جمع بندی برسد تا ایمیدرو و یا شرکتی که ایمیدرو به کار می گیرد فعالیت خود را در آنجا انجام دهد.

رضازاده ادامه داد: برای اجرای این عملیات زمان بندی خاصی گذاشته نشده است اما باید به این موضوع توجه شود که فصل سرما در راه است و با بارش باران و برف انجام کار در این منطقه سخت می شود.

گفتنی معدن آبلاغ دارای ذخایر سرب و روی در اسفراین است که مدتی پیش تعداد زیادی از سودجویان اقدام به برداشت غیرقانونی از این معدن می کردند که با مستقر کردن نیروهای محیط بانی و انتظامی برداشت از این معدن را متوقف کردند.

عناوین برگزیده